به گزارش CNN فارسي ، ششمین دورهٔ «نمایشگاه کتاب تهران، بدون سانسور» از روز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت، در لندن آغاز شد و در روزهای آینده در دیگر شهرهای اروپا، آمریکا و کانادا ادامه خواهد یافت.

برگزارکنندگان این نمایشگاه در وب‌سایت رسمی آن اعلام کرده‌اند که ششمین دوره نیز همزمان با آغاز نمایشگاه دولتی کتاب تهران در ایران، با همکاری ناشران مستقل خارج از کشور در تلاش برای برچیده شدن سانسور در ایران برگزار می‌شود.

نشرهای نوگام، فروغ، اِچ‌اَنداِس مدیا، ارزان، ناکجا، ایران آکادمیا، پگاه، دنا، ساتراپ و… از جمله بیست ناشر از کشورهای گوناگون هستند که این نمایشگاه را برگزار می‌کنند.

نخستین دوره «نمایشگاه کتاب تهران، بدون سانسور» در اردیبهشت ۱۳۹۵ فقط در لندن برگزار شد، اما از سال دوم به این سو برخی دیگر از شهرهای مهم اروپا از جمله پاریس، استکهلم، کلن، آمستردام، روتردام، وین و برلین نیز میزبانیِ این نمایشگاه را بر عهده گرفته‌اند.

برگزارکنندگان «نمایشگاه کتاب تهران، بدون سانسور» ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند «هر سال کتاب‌های بدون سانسور بیشتری» در اختیار ایرانیان قرار دهند «با این امید که روزی به همین زودی‌ها دیگر نیازی به نمایشگاه کتاب بدون سانسور نباشد».

برنامه‌های جنبی آنلاین و حضوری این نمایشگاه با مشارکت برخی نویسندگان و مترجمان و ناشران در وب‌سایت این نمایشگاه اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید