به گزارش CNN فارسی ، این ساختار چهار طبقه با ۲۸ بال فیبر کربنی پوشانده شده است که می توانند در عرض سه دقیقه به طور کامل باز شوند تا پنل های خورشیدی داخلی نمایان شوند. در صورت عدم استفاده، پانل ها در برابر عوامل، از جمله طوفان های شن قدرتمند منطقه محافظت می شوند.

سانتیاگو کالاتراوا، معمار مشهور اسپانیایی-سوئیسی که این غرفه را طراحی کرده است، می گوید: «چارچوب مفهومی بر اساس الهام از لطافت بال و نیروی شاهین، پرنده ملی امارات بود. بال ها می توانند خود را بین ۱۱۰ تا ۱۲۵ درجه قرار دهند تا نور خورشید را بهتر جذب کنند و برق تولید شده به شبکه اصلی برق ارسال می شود.
با توجه به اندازه و وزن بزرگ بال ها، آنها با استفاده از قدرت حداکثر سه سیلندر هیدرولیک باز می شوند، که باید به طور دقیق هماهنگ شوند تا از حرکات ناهمواری که می تواند ساختار خود بال را ترک کند، جلوگیری شود. کالاتراوا می گوید که این جنبه از مهندسی سقف نیاز به توجه دقیق دارد.

“محیطی خنک و آرام”

این غرفه با مساحتی بالغ بر ۱۶۱۰۰۰ فوت مربع، بزرگترین غرفه نمایشگاه ملی است و از هر طرف توسط مناطق محوطه سازی شده با گیاهان احاطه شده است. خود ساختمان شبیه یک چادر سنتی است که در اطراف سالنی کروی شکل که نورگیری بزرگ درست بالای آن قرار دارد.

کالاتراوا توضیح می‌دهد: «از آنجایی که اکسپو ۲۰۲۰ در منطقه‌ای بسیار گرم برگزار می‌شود، مهم بود که ما محیطی خنک و آرام ایجاد کنیم تا به بازدیدکنندگان از نور خورشید استراحت بدهیم.» ما توانستیم این کار را با ترکیب استخرهای آبی بزرگ و درختانی که به طور طبیعی هوا را خنک می‌کنند، ایجاد سایه و کاهش گرمای منعکس‌شده انجام دهیم، و این فضا را به پناهگاهی غرق‌شده در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم شرایط آب و هوایی شدید تبدیل می‌کند.»

در داخل آن هر کدام فصلی از داستان کشور را به تصویر می کشد. یکی از آنها که Crossroads نام دارد، بر اساس حدود ۷۰۰ شی فیزیکی است که به طور تاریخی در خاورمیانه تجارت می شود، مانند “انبه و فرفره، دانه های قهوه و قطب نما، بطری های عطر و مروارید” و قرار است موقعیت جغرافیایی امارات متحده عربی را برجسته کند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید