به گزارش CNN فارسی پژوهش جدید ژورنال «پلاس وان» (PLOS One) نشان داد که بازیگران برنده اسکار عمر طولانی‌تری نسبت به نامزدهای بازنده دارند. پژوهشگران «دانشگاه تورنتو» مدلی بر اساس ۲۱۱۱ بازیگر نامزد اسکار از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۲۰ ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهد بازیگرانی که موفق به دریافت جایزه اسکار شده‌اند حدود ۸۱ سال عمر می‌کنند، در حالی که تنها نامزد اسکار شده‌اند و یا هیچ نامزدی اسکاری در کارنامه ندارند تا ۷۶ سال زنده می‌مانند.

«دونالد ردلمایر» سرپرست این پژوهش می‌گوید: «بازیگران مرد و زن برنده جایزه آکادمی رابطه مثبتی میان موفقیت و بقا نشان می‌دهند، و این بر اهمیت سلامت رفتاری، روانی و دیگر فاکتورهای تغییرپذیر نامرتبط با فقر دلالت می‌کند.»

مریل استریپ

در سال ۲۰۰۶ پژوهشی نشان داده بود که برندگان اسکار قطعاً پنج بیش از همکاران مغفولشان عمر می‌کنند. «مریل استریپ» ملقب به «ملکه اسکار» ۷۲ ساله یک نمونه از بازیگران برنده اسکار در پژوهش جدید است که در سال ۱۹۸۷ با فیلم «آیرون‌وید» (Ironweed) نامزد اسکار شد اما چهار بازیگر زن دیگر همین فیلم از جمله «مارگارت ویتون» که در سال ۲۰۱۶ و در سن ۶۷ سالگی درگذشت، به نامزدی اسکار دست پیدا نکرده بودند.

از میان ۲۱۱۱ بازیگر وارد شده به این پژوهش، ۱۱۲۲ بازیگر تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ از دنیا رفته‌اند. محققین در این پژوهش تأکید می‌کنند که طول عمر و شرایط حیات از سال ۱۹۲۹ وقتی اولین مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار شد به‌شدت تغییر کرده است. «شلدون سینگ» می‌نویسد: «افزایش طول عمر برای افرادی که در سال‌های اخیر، در سنین جوانی، و چند مرتبه برنده اسکار شده‌اند بیشتر بوده است.»

محققین تئوری‌هایی برای علت افزایش طول عمر مطرح می‌کنند: «برندگان خوراک بهتری دارند، دائماً ورزش می‌کنند، خواب منظمی دارند، مواد مخدر استعمال نمی‌کنند، و از مفاهیم یک سبک زندگی محتاطانه پیروی می‌کنند که کیفیت بیشتری به زندگی می‌بخشد.»

دیدگاهتان را بنویسید