به گزارش CNN فارسی ، این چیزی است که از فهرست سالانه Google “Year in Search” که روز چهارشنبه منتشر شد مشخص است. هر سال، این شرکت فناوری ، تجزیه و تحلیل می کند که کدام عبارات جستجو بیشترین افزایش را در طول سال گذشته داشته است.
آن سؤالات و عباراتی که رشد غیرمعمول بالایی را در جستجوها داشته اند می توانند به شرکت نشان دهند که چه اطلاعاتی باید در دسترس تر باشد و کمی بیشتر در مورد آنچه که همه با هم تجربه کرده ایم به ما می آموزد.

پس از اینکه مردم سال ۲۰۲۰ را صرف تلاش برای زنده ماندن و درک این بیماری همه گیر جهانی کردند، نتایج امسال داستان دنیایی را روایت می کند که به دنبال بازسازی فیزیکی، احساسی و اجتماعی است.


Hema Budaraju، مدیر ارشد محصولات، سلامت و تاثیرات اجتماعی جستجو در گوگل می گوید: «مردم به دنبال راه هایی برای بهبودی به گوگل می آیند. این نشانه خوبی از روحیه انعطاف‌پذیر ما و جهان است که می‌خواهد برگردد و بهتر شود.»
برای جستجوهای متمرکز بر سلامت، واکسیناسیون، بهزیستی و کمک به دیگران بیشترین افزایش را در سال گذشته شاهد بودیم.

واکسیناسیون
اگر سال ۲۰۲۰ مربوط به آزمایش بود، سال ۲۰۲۱ مربوط به واکسیناسیون بود.
یک سال زندگی همه‌گیر، بسیاری از مردم را با سؤالات بیشتری مواجه کرد، زیرا وضعیت در سراسر جهان از مدیریت ویروس تا محافظت در برابر آن با واکسن‌ها تغییر کرد.

رفاه
در سال ۲۰۲۱، “چرا من احساس غم دارم؟” بر اساس معیارهای داخلی گوگل، بیش از هر زمان دیگری جستجو شد و نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۰ درصدی را تجربه کرد.
پس از تغییر مراقبت از کووید-۱۹ به محافظت در برابر آن، بسیاری از مردم با احساسات ناشی از آن مواجه شدند.

کمک به دیگران
به عنوان یک پیروزی برای بشریت، جستجوهای گوگل در سال جاری نیز جهانی را توصیف کردند که علاقه مند به کمک به یکدیگر بودند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید