به گزارش CNN فارسی جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه در کاخ سفید با والدین آستین تایس، روزنامه‌نگار آمریکایی که تقریبا یک دهه پیش حین پوشش گزارش‌های جنگ سوریه ربوده شد، دیدار کرد.

آقای بایدن در این دیدار وعده داد که دولتش تا وقتی که این روزنامه‌نگار صحیح و سالم به کشور بازنگشته، از پا نخواهد نشست.

به گفته جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید،‌ در بیانیه‌ای که رسما در پی این دیدار منتشر شد، جو بایدن در دیدار با خانواده تایس تاکید کرده است که «از هر راه ممکن» تلاش خواهد کرد که آستین تایس را به آمریکا بازگرداند.

این دیدار به دنبال برنامه شام شنبه شب انجمن روزنامه‌نگاران کاخ سفید انجام می‌گیرد که آقای بایدن و پدر و مادر آستین تایس در آن شرکت کردند. تایس در آن مهمانی به همراه دیگر روزنامه‌نگارانی که حین پوشش اخبار جنگ‌ها کشته، زخمی یا بازداشت شدند، مورد تقدیر قرار گرفت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، پیشتر به خبرنگاران گفته بود که کاخ سفید پس از برگزاری این جشن وارد عمل شد، و اگرچه مقامات ارشد دولت ایالات متحده تاکنون بارها با خانواده تایس دیدار کرده‌اند، اما دیدار با رئیس جمهوری یک اقدام مهم‌تر است.

آستین تایس، روزنامه‌نگار آزاد و عضو سابق نیروی دریایی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۲ در یک ایستگاه بازرسی در نزدیکی دمشق ربوده شد و از آن زمان تاکنون تنها یک ویدئو منتشر شده است که او را زنده نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید