به گزارش CNN فارسی یک روزنامه‌ی کنیایی روز یکشنبه در گزارشی به افشای طرح ترویستی یکی از عوامل اطلاعاتی ایران برای حمله به اهداف اسرائیلی در کنیا پرداخت.

تایمز اسرائيل به نقل از نشریه «استار» که از مقامات پلیس بدون ذکر نام نقل قول کرده است، می‌نویسد که فرد بازداشت شده محمد سعید گلابی نام دارد که برای مدتی تحت نظر بوده و آنها اطمینان دارند که او در توطئه‌های مختلف از جمله طرح‌هایی برای هدف قرار دادن منافع اسرائیل، دست داشته است.

این رسانه گفته است که ظن این می‌رود مظنون یک مامور اطلاعاتی ایران باشد که به دنبال جمع آوری اطلاعاتی در مورد اهداف مختلف با هدف حمله به آنها بوده است.

جروزالم پست نیز به نقل از «استار» نوشته است که یکی از افسران ارشد در واحد پلیس ضد تروریسم کنیا گفت: «ما او [مظنون] و افرادی را که با آنها تماس داشته در طول زمان بررسی کردیم. دلایل کافی داریم که اعتقاد پیدا کنیم او با گروه‌های تروریستی کار کرده است.»

در این گزارش آمده است فرد بازداشت شده بارها از منطقه بازدید کرده و به همکاری با گروهی از کنیایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات علیه مراکز خصوصی و دولتی با هدف حمله به آنها مظنون است.

تایمز اسرائیل می‌نویسد که کنیایی‌ها رسما این گزارش را تایید نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید