به گزارش CNN فارسی اکران فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت پیکچرز در «سینماکان» با استقبال کم‌نظیری مواجه شده است. ژورنالیست‌هایی که در این رویداد سالانه با حضور سالن‌داران فیلم را به تماشا نشسته‌اند، این دنباله را یک «بلاک‌باستر بی‌نقص» و «از هر نظر عالی» توصیف کرده‌اند. این فیلم ماه آینده در جشنواره کن نیز اکران خواهد شد.

«اسکات منزل» می‌نویسد: ««تاپ گان: ماوریک» هواداران قسمت اول را کاملاً مبهوت خواهد کرد و ممکن است در این راه هواداران جدیدی هم پیدا کند. اگرچه داستان از قسمت اول مستقل است، اما فیلم را تقریباً از تمامی جهات بهتر یافتم.»

«جف اسنایدر» می‌گوید: ««تاپ گان: ماوریک» یک بلاک‌باستر بی‌نقص است. نه فقط حاوی سکانس‌های نبرد هوایی خیره‌کننده است، بلکه به اندازه‌ای احساسی است که من گریه کردم. شاید تصور کنید که دیوانه‌ام، اما فروتنانه پیش‌بینی می‌کنم که نامزدی اسکار بهترین فیلم را دریافت کند. تا این حد خوب است، خیلی خوب.»

«بن پیرسون» می‌نویسد: «فقط به این علت که اثری قابل‌پیش‌بینی است، باعث نمی‌شود که کمتر رضایت‌بخش باشد. ساختار فیلم تقریباً با قسمت اول یکسان است، اما میان ماوریک و پسر گوس درامی اضافه شده است. اکشن هوایی بسیار جذاب است.»

«درو تیلور» اضافه می‌کند: ««تاپ گان: ماوریک» یک تجربه سینمایی عمیق و به راحتی بهترین فیلم سال است. دستاورد کوزینسکی، کریس مک‌کواری، ادی همیلتون و البته تام کروز حماسی و صمیمانه، نفس‌گیر و غم‌انگیز است.»

قسمت دوم «تاپ گان» مدت‌هاست که آماده پخش شده اما ادامه پاندمی در ایالات متحده اکران آن را چندین بار به تعویق انداخته است. «تام کروز» در «ماوریک» نقش «پیت میچل» ملقب به «ماوریک» را تکرار می‌کند اما این بار خود او یک تعلیم دهنده است و باید نسل جدیدی از خلبانان شامل «بردلی بردشا» با بازی «مایلز تلر»، فرزند «گوس»، دوست و همکار «ماوریک» با بازی «آنتونی ادواردز» که در قسمت قبلی کشته شد را تربیت کند. «جنیفر کانلی»، «جان هم»، «اد هریس»، و «وال کیلمر» که دوباره در نقش رقیب «ماوریک» بازی کرده دیگر بازیگران «تاپ گان: ماوریک» خواهند بود.

پارامونت پیش از «سینماکان» تأیید کرده بود که «لیدی گاگا» برنده اسکار و گرمی یکی از ترانه‌های اریجینال فیلم را نوشته است. این قطعه «دستم را بگیر» (Hold My Hand) نام دارد و ۳ مه عرضه خواهد شد.

«جوزف کوزینسکی» کارگردان «تاپ گان: ماوریک» ماه گذشته در مصاحبه با مجله «امپایر» گفته بود که نزدیک به ۸۰۰ ساعت فیلم برای این دنباله تصویربرداری کرده است. در مصاحبه با مجله «امپایر» می‌گوید نزدیک به ۸۰۰ ساعت برای این دنباله تصویربرداری کرده است.

«تاپ گان: ماوریک» ۲۷ مه ۲۰۲۲ در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید