به گزارش CNN فارسي ، خانم «ولیسلاو پتروا» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که برای حضور در سومین دور رایزنی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه اول خرداد ماه با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از افزایش تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته ، ترانزیت و حمل و نقل را یکی از مزیت های مهم روابط دو کشور خواند که می تواند باعث گسترش همکاری تجاری دوجانبه و منطقه ای شود.

صفری انرژی را زمینه مهم دیگر همکاری دوجانبه برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با بلغارستان در این حوزه همکاری کند.

پتروا نیز روند روابط تجاری ایران و بلغارستان را روبه رشد توصیف کرد و با توجه به نگرانی اروپا در دو حوزه امنیت انرژی و امنیت غذایی، برای گسترش همکاری دوجانبه در دو حوزه مذکور اعلام آمادگی کرد.

پتروا همچنین  برگزاری نشست مشترک تجار دو کشور و برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  را گامی مهم برای افزایش مبادلات تجاری فیمابین برشمرد.

شایان ذکر است حجم مبادلات تجاری ایران و بلغارستان در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۵ میلیون دلار رسید که به نسبت سال قبل از آن بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید