به گزارش CNN فارسی ، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV به سیستم ایمنی بدن حمله می کند. اگر درمان نشود، می تواند منجر به ایدز، سندرم نقص ایمنی اکتسابی شود.
طبق گزارش بنیاد خانواده کایزر، در دهه گذشته، تعداد افراد مبتلا به HIV در سراسر جهان از ۳۰٫۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ به ۳۸ میلیون در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
در ایالات متحده، انتظار می رود که تعداد افراد مبتلا به HIV پس از یک دوره کاهش آزمایش و درمان در طول همه گیری، افزایش یابد.
بر اساس داده های برنامه ملی نظارت بر سندرم، بین ۱۳ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰، نزدیک به ۶۷۰۰۰۰ آزمایش غربالگری HIV انجام شده است.

مردم چگونه می توانند از خود محافظت کنند؟

بر اساس برنامه مشترک سازمان ملل متحد در مورد اچ آی وی/ایدز (UNAIDS) که اشاره کرده است که می تواند در دوران بارداری و شیردهی نیز از مادر به کودک سرایت کند، ویروس از راه های متعددی از جمله رابطه جنسی نفوذی، سوزن مشترک و انتقال خون پخش می شود.
به گفته UNAIDS بهترین راه برای جلوگیری از انتقال HIV، انجام رابطه جنسی ایمن تر است. این شامل پوشیدن محافظی مانند کاندوم و آزمایش منظم عفونت است.
شارلوت سکتور، سخنگوی UNAIDS گفت: خوب است بدانید که آیا شما آلوده شده اید زیرا می توانید اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از سرایت آن به دیگران انجام دهید.
اگر فردی مبتلا به اچ آی وی باشد چه باید بکند؟
سکتور گفت که افرادی که مبتلا به HIV تشخیص داده می شوند باید درمان را در اسرع وقت آغاز کنند.
او گفت که یکی از رایج‌ترین درمان‌ها، درمان ضدرتروویروسی است که بار ویروسی را تا حد غیرقابل تشخیصی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود کسی نتواند ویروس را منتقل کند.
سکتور گفت: «به عنوان مثال، یک زن مبتلا به HIV که درمان خود را روزانه انجام می دهد، می تواند نوزادی بدون HIV به دنیا بیاورد.
بیژن فرنودی، مدیر ارتباطات و امور عمومی انجمن بین المللی ایدز، گفت: بدون درمان، احتمال بیماری حتی از میکروب های رایج بیشتر است.
فرنودی افزود: وقتی بیمار می شوید، علائم شما طولانی تر می شود و ممکن است به این سرعت سالم نشوید.
او گفت که بدون درمان، HIV می تواند کشنده باشد.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید