به گزارش CNN فارسي ، بنا بر گزارش‌های رسیده ، ابلاغیه مشابهی نیز به آرایشگران زن در تعدادی از دیگر استان‌های کشور ابلاغ شده است. در این ابلاغیه تهدید شده که در صورت رعایت نشدن این موارد با آرایشگاه ها برخورد می‌شود و آنان در صورت لزوم به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

در همین حال بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، تعدادی از آرایشگران زن مشهد بازداشت و تعداد دیگری احضار شده‌اند.

انتشار تصاویر مشتریان و هرگونه «تبلیغات نامتعارف» در فضای مجازی و حقیقی از جمله موضوعاتی است که در این ابلاغیه ممنوع اعلام شده است.

در این ابلاغیه همچنین به آرایشگران زن هشدار داده شده که از برگزاری هرگونه کارگاه آموزشی و اعزام نیرو به خارج از کشور برای آموزش خودداری کنند.

نظیر چنین ممنوعیت‌هایی پیشتر هم در ایران سابقه داشته است و از جمله در سال ۱۳۹۴، برای مدتی تبلیغات اپیلاسیون در قزوین ممنوع اعلام شد. در آن زمان این ممنوعیت پس از آن اتفاق افتاد که جمعی از نیروهای حامی حکومت در نامه‌ای سرگشاده نسبت به گسترش استفاده از اپیلاسیون در این شهر اعتراض کرده بودند.

علاوه بر این در سال ۹۸ نیز به دنبال انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در بابل در فضای مجازی، که تصویر زن جوانی را در مقابل یک بنر تبلیغاتی نشان می‌داد، آرایشگاه پلمب و صاحب آن بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید