نتانیاهو خطاب به کابینه گفت که نظر وزرای خارجه بریتانیا و آلمان در مورد نحوه واکنش اسرائیل به حمله ایران قابل قدردانی است، اما
لزوما پذیرفته نخواهد شد.

پس از دیدار با وزرای خارجه بریتانیا و آلمان، بنیامین نتانیاهو، در جلسه روز چهارشنبه کابینه خود متعهد شد که اسرائیل تصمیمات خود را اتخاذ خواهد کرد و هر کاری که لازم باشد برای محافظت از خود انجام خواهد داد، حتی اگر مغایر با توصیه های متحدانش باشد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، هر دو روز چهارشنبه در پی حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل در شب شنبه-یکشنبه، که در آن حدود ۳۵۰ فروند پهپاد و موشک تهاجمی به این کشور پرتاب کردند، برای یک سفر پروازی وارد اسرائیل شدند.

هم آلمان و هم انگلیس از اسرائیل خواسته‌اند که پس از حمله، خویشتنداری نشان دهد و هشدار داده اند که هرگونه خصومت مستقیم اضافی با ایران می‌تواند خاورمیانه را وارد یک جنگ همه جانبه کند.

با این حال اسرائیل متعهد شده است که علیه ایران انتقام بگیرد و گفته است که نمی توان اجازه
حمله بدون مواجهه با پیامدهای آن را داد.

نتانیاهو در جلسه کابینه ظاهراً با احترام توصیه‌های بارباک و کامرون را رد کرد و گفت که از انواع پیشنهادات و توصیه‌ها که ارائه شد استقبال می‌کنیم، اما اسرائیل «تصمیم‌های خود را خواهد گرفت و دولت اسرائیل همه کارها که برای دفاع از خود لازم است را انجام خواهد داد.»

کامرون با اذعان به حق اسرائیل برای تصمیم گیری خود، روز چهارشنبه به مطبوعات در اسرائیل گفت: در حالی که مشخص است انتقام علیه تهران انجام خواهد شد، او امیدوار است که این اقدام به شیوه ای هوشمندانه انجام شود تا حد امکان از تشدید درگیری کاسته شود.

بائربوک آلمانی با آنکه به شدت مخالف طرح اسرائیل برای حمله مجدد به ایران بود، اما تاکید کرد که با این وجود، کشورش در همبستگی کامل با اسرائیل باقی می‌ماند.

ایران و گروه‌های نیابتی آن مانند حزب‌الله یا حوثی‌ها نباید اجازه داشته باشند که بر آتش افروزی کنند.

این حمله عواقبی را در پی خواهد داشت، زیرا اتحادیه اروپا در حال تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران است

دیدگاهتان را بنویسید