ارتش اسرائیل گزارش داد که موج وسیعی از حملات هوایی و توپخانه‌ای را علیه سایت‌های گروه تروریستی حزب الله در وادی سلوکی در جنوب لبنان انجام داده است.

در پی این حملات ده‌ها هدف متعلق به این گروه تروریستی از جمله پست‌های دیده‌بانی، ساختمان‌های نظامی و دیگر زیرساخت‌های حزب‌الله در مدت کوتاهی هدف قرار گرفته است.

ارتش اسرائیل می‌گوید؛ حزب الله “از منطقه وادی سالوکی برای اهداف تروریستی استفاده گسترده‌ای می‌کند و ده‌ها موقعیت پنهان در منطقه جنگلی دارد.

ارتش عنوان کرده که شب گذشته یک موشک‌انداز ضد تانک هدایت‌شونده حزب‌الله را در کفر کیله در جنوب لبنان مورد حمله هوایی قرار داده است.

همچنین در طول شب، نیروهای ویژه به هدفی در آیت الشب حمله کردند تا تهدیدی را از بین ببرند.

همچنین نیروهای ارتش اسرائیل که در بیت لاهیه در شمال غزه فعالیت می کنند، حدود ۱۰۰ موشک‌انداز را شناسایی کردند، زیرا ارتش همچنان به انجام عملیات پاکسازی در بخش شمالی نوار غزه ادامه می‌دهد.

ارتش اسرائیل می گوید که نیروهای تیپ ۴۰۱ زرهی حدود ۱۰۰ پرتابگر و حداقل ۶۰ راکت آماده برای پرتاب را در بیت لاهیه پیدا کردند و افزود که سربازان ده‌ها تن از عوامل حماس را در این منطقه کشتند.

در بخش شمالی شهر شاطی غزه، ارتش اسرائیل می گ‌گوید که تیپ پنجم پیاده نظام ذخیره یک هلیکوپتر تهاجمی و یک هواپیمای دیگر را علیه گروهی از افراد مسلح حماس هدایت کرد و ۹ نفر از آنها را کشت.

در همین حال در جنوب غزه، تیپ هفتم زرهی چندین هواپیما را برای حمله به عوامل حماس در منطقه خان یونس و یک هلیکوپتر تهاجمی را برای ضربه زدن به تجهیزات دیده بانی مورد استفاده گروه تروریستی هدایت کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید در پاسخ به حملات امروز این گروه تروریستی در مرز لبنان، حمله هوایی به سایت حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است.

سایت مورد اصابت جت جنگنده در مارون الرأس توسط ارتش اسرائیل به عنوان زیرساخت عملیاتی متعلق به حزب الله توصیف شده است.

همچنین اوایل امروز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که موشک‌های رهگیر را به سمت چندین هدف هوایی مشکوک بر فراز روستاهای یارون و رمایک در جنوب لبنان شلیک کرده است. ارتش اسرائیل بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که این درگیری پایان یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید