↩️وزیر کشور فرانسه گفت: کریم بنزما (فوتبالیست مشهور الجزایری‌الاصل) با گروه اخوان المسلمین در ارتباط است. به همین دلیل جمعی از سناتورهای فرانسوی خواهان سلب تابعیت فرانسوی بنزما شدند. سناتورها همچنین خواهان پس گرفتن توپ طلای بنزما هستند.
↩️جو بایدن می‌گوید: پنتاگون شواهدی دارد که نشان می‌دهد موشکی از اسرائیل به بیمارستان اصابت نکرده است. بگذارید روشن بگویم: اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی ها، حماس نیستند و حماس نماینده مردم فلسطین نیست. بایدن به اسرائیل هم توصیه کرد: این خشم را احساس کنید، اما از آن پر نشوید، پس از حملات ۱۱ سپتامبر، ما در ایالات متحده عصبانی بودیم. در حالی که ما به دنبال عدالت بودیم و به عدالت رسیدیم، البته اشتباهاتی نیز مرتکب شدیم.
↩️ایالات متحده امروز چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد که در آن خواستار توقف یا آتش بس موقت و بشردوستانه در درگیری بین اسرائیل و حماس برای دسترسی کمک های بشردوستانه به نوار غزه شده بود.
↩️سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی درباره بروز «فاجعه بهداشتی» در غزه هشدار داده است. ژولیت توما گفت: «اگر محموله‌های انساندوستانه ما به مردم نیازمند نرسد، ما بزودی شاهد یک فاجعه بهداشتی در غزه خواهیم بود» این اظهارات در حالیست که گذرگاه رفح در جنوب غزه و در مرز با مصر کماکان بسته است.

دیدگاهتان را بنویسید