رئیس سازمان اطلاعات اوکراین گفت: “اول از همه، ما به وضوح می دانیم که سلاح های غنیمتی از اوکراین هنوز توسط روس ها به گروه حماس منتقل می شود. بیشتر آنها سلاح های پیاده نظام هستند.”

بودانوف همچنین به تاکتیک‌های استفاده از پهپادهای FPV در برابر وسایل نقلیه زرهی که نمونه‌ای از خاورمیانه نیست، توجه کرد: «به هر حال این دانش جنگ ماست. هیچ کس جز افرادی که از صحنه جنگ ما عبور کرده اند نمی تواند چنین کاری انجام دهد. چون ما آنجا نبودیم یعنی روس ها بودند.

به گفته بودانوف، دو “واقعیت جالب” دیگر نیز وجود دارد. “اول: کمی بیش از یک هفته قبل از شروع این اقدامات در خاک لبنان، ایستگاه روسی “اسپوتنیک” به طور رسمی به زبان عربی شروع به صحبت کرد. این پخش کاملاً تبلیغاتی و با روایت های واضح روسی است. 24 سپتامبر، یک فضاپیمای روسی که قادر به هدایت اطلاعات رادیویی-الکترونیکی و رهگیری سیگنال های ماهواره ای بود، به مدار زمین ثابت اسرائیل منتقل شد.

وی در این رابطه سفر هیئت نظامی روسیه به ایران را که از 22 تا 24 سپتامبر انجام شد، یادآور شد. به گفته اطلاعات اوکراین، درخواست‌های متعددی از طرف ایرانی وجود داشته است که یکی از آنها به گسترش قابلیت‌های اطلاعاتی مربوط می‌شود.

«اکنون مشخص است که روس‌ها چه اطلاعات اطلاعاتی را در اختیار همه طرف‌های ذینفع قرار دادند. من تاکید می کنم که فقط ایران نیست، بلکه همه طرف های ذینفع هستند

دیدگاهتان را بنویسید