🔻بر اساس مقاله اخیر WSJ، در بامداد روز 16 می، سامانه‌های پاتریوت اوکراینی شش موشک هایپرسونیک کینژال را شناسایی کردند که به سمت کی یف در حرکت بودند؛ سامانه پاتریوت تمام آنها را رهگیری و نابود کرد .

🔻به گفته واشنگتن ژورنال رادار پاتریوت تعدادی موشک روسی از جمله 6 کینژال را در فاصله حدود 125 مایلی شناسایی کرد. سیستم موشک‌ها را ردیابی و رهگیرها را پرتاب کرد و سر انجام همه آنها را منهدم کرد، آخرین مورد در فاصله 9 مایلی سامانه نابود شد- چند ثانیه پیش از برخورد !!

🔻لازم به ذکر است که چند روز قبل از این حمله نیز سامانه پاتریوت موفق شده بود یک موشک کینژال را رهگیری و نابود کند.

🔻سرهنگ سرگی یارمنکو، فرمانده تیپ 96 موشکی ضد هوایی ( واحدی که از کیف دفاع می کند ) در مصاحبه با WSJ گفت: “هیچ کس 100٪ مطمئن نبود که پاتریوت قادر به نابودی یک موشک هایپرسونیک Kh-47 است.” ما این را ثابت کردیم ؛ یارمنکو گفت که افسران پدافند در کشورهای متحد اوکراین به او گفته اند: “ما در حال حاضر از شما یاد می گیریم.”

🔻گرگ هیز ( Greg Haye ) ، مدیر اجرایی شرکت ریتیون گفت : ” ما از اثربخشی آن بسیار شگفت زده شدیم. وی گفت پاتریوت با همراهی سامانه های دیگر بیش از 90 درصد اهداف را از بین بردند.. او گفت که اوکراین نرم‌افزار پاتریوت را بهینه‌سازی کرده است تا بتواند موشک‌های مافوق صوت را که دو برابر سریع‌تر از آنچه برای آن طراحی شده بود، ردیابی و نابود کند. “

دیدگاهتان را بنویسید