ژنرال والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در جریان حمله موشکی روسیه به حومه‌ی شهر خرسون به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش منابع روسیه، ژنرال والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در جریان حمله موشکی روسیه به پست فرماندهی نیروهای اوکراینی در منطقه پوساد-پوکروسکه واقع در شمال غرب شهر خرسون، دچار اصابت ترکش و جراحت از ناحيه سر شده است. وی پس از مجروحیت به بیمارستان شهر میکولایف و سپس برای جراحی جمجمه به بیمارستان نظامی شهر کیف منتقل شده است.

این حمله در اوایل ماه می میلادی انجام شده و زالوژنی از این تاریخ به بعد در انظار عمومی ظاهر نشده است. همچنین بیماری زمینه‌ای دیابت نوع دوم وی منجر به پیچیده‌تر شدن روند درمان وی شده است. از این رو احتمال می‌رود که زالوژنی در صورت زنده ماندن نتواند به فعالیت خود در سمت فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین ادامه دهد.

علیرغم این گزارش‌ها، مقامات شورای امنیت ملی و وزارت دفاع اوکراین این ادعای رسانه‌های روسی را تکذیب کرده‌اند و مدعی هستند که زالوژنی در کنار فرماندهان دیگر اوکراین در روزهای اخیر با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور دیدار و جلسه داشته است.

گمانه‌زنی‌ها درباره مجروحیت زالوژنی و صحت ادعای روسها پس از عدم شرکت این ژنرال اوکراینی در نشست فرماندهان ارشد سازمان ناتو در ۱۰ می ۲۰۲۳ میلادی (۲۰ اردیبهشت ماه) مطرح شد و با انتشار تصاویر قدیمی از وی شدت گرفت.

مقامات روسی با خوشحالی مرگ زالوژنی را اعلام کردند و در زمان حضور زلنسکی در ژاپن ، نوشتند سر ژالوژنی هدیه به سران جی ۷

دیدگاهتان را بنویسید