🔹روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی درباره وضعیت سیاسی آمریکا در صورت پیروزی دونالد ترامپ نوشت: کارشناسان سناریوهای غم‌انگیزی برای آینده آمریکا ترسیم کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست؛ تصور کنید امروز 20 ژانویه 2025 است؛ روزی که رئیس‌جمهور منتخب دست راست خود را بالا می‌برد و سوگند می‌خورد: من دونالد جان ترامپ رسماً سوگند یاد می‌کنم.
این اتفاق می‌تواند کابوس هر آنتی‌ترامپی باشد، ولی به هر حال احتمال اتفاق افتادنش وجود دارد: بر اساس نظرسنجی اخیر واشنگتن‌پست که با همکاری ای‌بی‌سی‌نیوز انجام گرفته؛ 47 درصد از جمهوری‌خواهان و رای‌دهندگان مستقل نزدیک به جمهوری‌خواهان خواستار نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 هستند. و در صورتی که ترامپ و بایدن رقبای نهایی انتخابات باشند، ترامپ می‌تواند با اختلافی جزئی بایدن را شکست دهد.
دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به عنوان تنها رئیس‌جمهور دو بار استیضاح‌شده آمریکا فستیوالی از هنجارشکنی‌های دموکراتیک بود که در پایان هم به دروغ بزرگ درباره تقلب در انتخابات 2020 و شورش ششم ژانویه ختم شد. انتخاب دوباره او احتمالاً به معنای تکرار همان موارد خواهد بود- تنها با این تفاوت که این بار ترامپ چهار سال سابقه دارد و بنابراین باتجربه‌تر و کارکشته‌تر عمل خواهد کرد.
ترامپ ریاست‌جمهوری را به‌طور دراماتیک و چشمگیری تغییر داد. او در دوره ریاست‌جمهوری خود 20 هنجار مهم را زیر پا گذاشت- که حالا بایدن به دنبال بازگرداندن آن‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید