✍️عبدالرضا داوری
در سال 1330، نواب صفوی به همراه 30 نفر از گروه فدائیان اسلام، یک مدرسه دخترانه که در زمان رضا شاه در ساری تاسیس شده بود را اشغال و پس از اخراج معلمان و دانش آموزان دختر، با سکونت در آن مدرسه، تلاش کردند که در آنجا یک حوزه علمیه راه بیاندازند، که با دستور دکتر مصدق بازداشت و در دادگاه به 20 ماه حبس، بدلیل تصرف اموال دولتی و ایجاد بلوا و آشوب در ساری محکوم شدند. نواب صفوی در دادگاه برای دفاع از اشغال مدرسه دخترانه گفت: در اسلام کار زنان، مدیریت خانه است، نه روبرو شدن آنان در کوچه و بازار و خیابان و اداره، که باعث برانگیخته شدن غرایز مردان میگردد. ماجرای مسمومیتهای سریالی در مدارس دخترانه قم، نتیجه بازتولید افکار و اعمال خشن، تروریستی و بنیادگرایانه نواب صفوی و گروه فدائیان اسلام در هفتاد سال قبل است که متاسفانه همفکران بنیادگرایشان هنوز در ج.ا، قدرت و تریبون دارند و بزرگراه و خیابان، بنام نواب و فدائیان اسلام می‌کنند.

جالبه بدونید خامنه ای چند سال پیش توی یکی از سخنرانی هاش گفته بود من به تنها کسی که اقتدا میکنم نواب صفوی هست.

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. mim

    آدرس غلط ندین لطفآ

    بقول خودتون نواب صفوی با هر زمینه فکری داشت یک مدرسه را اشغال کرد واین با این چیزی که در ایران امروز داره اتفاق میوفته خیلی تفاوت داره . مسموم کردن دانش آموزان به این مقیاس گسترده در هیچ تفکری به جز نوعی جنون و آزار جایی نداره . این که شاهد ون هستیم در ایران بیشتر نوعی حمله تروریستی سیستماتیک و با برنامه قبلی که با جان کودکان و فرزندان ما داره بازی میکنه . تردیدی نیست که رد پای اقدامات کثیف سیاسی بیشتر در این روش مشهود هاست تا فقط تظاهر به یک تفکر دینی . صرف نظر از اینکه آیا این تفکر صحیح هست یا نه قدر مسلم هیچ فکر سالمی قبول نمیکنه که با پخش نوعی گاز سمی موجب مسمومیت کسی بشه چه برسه به اینکه هدف دختران دانش آموز باشه .
    سوابق رفتاری اینگونه در سیاست گذاریها ی سیستمهایی مانند صدام معدوم وقتی با گاز به مناطق کردنشین حمله میکرد یا شاید کسانیکه بمبهای اتمی روی سر مردم بیدفاع انداختن یا بمبهای ناپالم در ویتنام و یا سوزاندن انسان در کوره های آدم سوزی و یا خفه کردن به گاز خودرو , بهتر نمایان هست تا نادانی نواب صفوی .
    فرزند خلف ایران و ایرانی هرگز به هموطن خودش زخم نمیزنه

    1
    7
  2. رضا علی پور

    منبع که نواب این کار را کرده ؟

دیدگاهتان را بنویسید