🔹با افزایش فشار از سوی فدرال رزرو آمریکا عرصه برای تاجران ایرانی در تجارت ایران و عراق تنگ شده آن هم در شرایطی که تاجران ایرانی بر سر مساله بازگشت ارز حاصل از صادرات از سوی نهادهای ایرانی تحت فشار هستند.

🔹تاجران ایرانی از اختلال در تجارت ایران و عراق خبر می‌دهند. در همین زمینه آرمان رحیمی‌نیا، تاجر ایرانی، که اکنون در عراق است مشاهدات خود را از اوضاع کنونی تاجران ایرانی در این کشور به این شرح توصیف می‌کند: فشار فدرال رزرو شدت گرفته است. البته این فشارها همیشه بود؛ اما پیش از این ایرانی‌ها امکان انتقال پول از طریق بانک‌ها را نداشتند.

🔹این شرایط در حالی در تجارت ایران و عراق رقم خورده که عراق یکی از مقاصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده است. حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به‌تازگی عراق را پس از چین دومین شریک تجاری ایران معرفی کرده بود. جهانبخش سنجابی‌شیرازی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق، نیز از هدفگذاری 20 میلیارد دلاری برای مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خبر داده و تراز تجاری ایران و عراق را در مجموع ۱۲ میلیارد دلار عنوان کرده بود. با این حال حالا به نظر می‌رسد عراقی‌ها زیر فشار فدرال رزرو پشت ایران را خالی و عرصه را برای تاجران ایرانی تنگ کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید