🔹 محققان می‌گویند: چند کشور دنیا بهترین موقعیت را برای زنده ماندن در یک زمستان هسته ای و کمک به راه اندازی مجدد تمدن انسانی در حال فروپاشی دارند.

🔹 مطالعه منتشر شده در مجله «تحلیل بحران»، استرالیا، نیوزیلند، ایسلند، جزایر سلیمان و وانواتو به عنوان کشورهای جزیره ای توصیف می کند که پس از یک فاجعه ناگهانی کاهش نور خورشید مانند یک جنگ هسته ای یا آتشفشان فوق العاده و یا برخورد سیارکی به زمین قادر به تولید غذای کافی برای جمعیت خود هستند.
محققان می نویسند: احتمالاً در شدیدترین سناریوها در سرتاسر سیاره بازمانده هایی وجود خواهد داشت؛ کسانی که در انعطاف پذیرترین کشورها هستند بهترین شانس برای جلوگیری از فروپاشی را دارند.
نویسندگان 38 کشور جزیره ای را بر اساس 13 عامل مقایسه کردند که به گفته آنها می تواند موفقیت را به عنوان یک وضعیت بقای پسا آخرالزمانی پیش بینی کند، از جمله تولید غذا، خودکفایی انرژی، تولید و تأثیر فاجعه بر آب و هوا.
استرالیا و نیوزیلند – هر دو تولیدکنندگان محصولات کشاورزی قوی و دور از مکان های احتمالی ریزش هسته ای نیمکره شمالی – در صدر جدول قرار گرفتند و استرالیا در مجموع بهترین عملکرد را داشت.
براساس این گزارش سایر کشورهای جزیره ای در چنین بحرانی قادر به تولید غذای کافی خواهند بود، اما سقوط احتمالی صنعت و انسجام اجتماعی، انعطاف پذیری آنها را زیر سوال می‌برد. چین، روسیه و ایالات متحده ممکن است شاهد کاهش 97 درصدی تولید غذا تحت مدل‌های زمستانی هسته‌ای باشند و مجبور خواهند شد به فناوری‌های جدید تولید مواد غذایی تکیه کنند

دیدگاهتان را بنویسید