🔹چند بانک کشور سال گذشته مبلغ یک‌هزار و 180میلیارد تومان هزینه تبلیغات کرده‌اند. این رقم متعلق به بانک‌هایی است که در بورس عرضه سهام دارند و صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کنند.

🔹بانک‌های خصوصی در سال گذشته بیشترین تبلیغات به نسبت سال‌های اخیر را انجام دادند. مبلغ هزینه‌کرد بانک‌های بورسی در سال گذشته یک‌هزار و 180میلیارد تومان بوده که بالاترین مبلغ به بانک ملت اختصاص داشت.

🔹براساس آمار‌ها مجموع هزینه‌های تبلیغاتی صورت‌گرفته در چندین بانک کشور در پنج سال اخیر بالغ بر پنج هزار و 148میلیارد تومان بوده که این رقم معادل سرمایه تاسیس چندین بانک است.

🔹در دوره مورد بررسی، 13بانک یعنی؛ ملت، آینده، رفاه، پاسارگاد، صادرات، تجارت، ملل (موسسه اعتباری)، شهر، سامان، گردشگری و پارسیان بیشترین هزینه تبلیغات را پرداخت کردند. اما بانک دولتی ملی بیشترین هزینه تبلیغاتی را داشته است.

🔹ابتکار مسئولیت اجتماعی بانک‌ها در سه حوزه مشتری‌مداری، بشردوستانه و کمک به هم‌نوعان و حفظ محیط زیست اجرا می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که فعالیت بانک‌ها در هرکدام از این حوزه‌ها، خود بهترین تبلیغ برای بانک‌هاست و اگر بانک‌ها روی این موارد مورد اشاره تمرکز کنند، قطعا می‌توانند تاثیر به‌مراتب بیشتری مانند تبلیغات بی‌کیفیت داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید