به گزارش CNN فارسی ، استونی ، مجارستان و -مهمتر از همه -ایرلند روز پنجشنبه به این توافق پیوستند. کشورهایی که معاهده بین المللی را امضا کردند بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند. چهار کشور شرکت کننده در مذاکرات – کنیا ، نیجریه ، پاکستان و سریلانکا – هنوز به این توافق نپیوسته اند.

دولت بایدن در ابتدای امسال جان تازه ای به ابتکار جهانی داد و در ژوئن از حمایت کشورهای گروه ۷ برخوردار شد و راه را برای دستیابی به توافق اولیه در ماه ژوئیه هموار کرد.

ایرلند ، که از پیوستن به توافق اولیه در ماه ژوئیه خودداری کرده بود ، دارای مالیات ۱۲٫۵ درصد بر شرکت ها است -این کشور عامل اصلی در ترغیب شرکت هایی مانند فیس بوک ، گوگل و اپل ، برای استقرار مقر اروپایی خود در کشور بود.

ماتیاس کورمان ، دبیر کل OECD در بیانیه ای گفت: “توافق امروز ، ترتیبات مالیاتی بین المللی ما را عادلانه تر و بهتر خواهد کرد.” “این یک پیروزی بزرگ برای چندجانبه گرایی مؤثر و متوازن است.”
ایرلند پس از تجدید نظر در توافق اولیه برای حذف شرطی که نرخ ها باید “حداقل ۱۵” “تعیین شود ، امضا کرد.

پاسال دونوهو ، وزیر دارایی ایرلند در بیانیه ای گفت: ما حذف حداقل در متن را تضمین کرده ایم. “این امر اطمینان حیاتی را برای دولت و صنعت فراهم می کند و ثبات و قطعیت طولانی مدت را برای مشاغل در زمینه تصمیمات سرمایه گذاری فراهم می کند.”
دو نو هو می گوید: “من اطمینان دارم که ایرلند در آینده رقابتی باقی خواهد ماند ، و هنگامی که شرکت های چند ملیتی به محل های سرمایه گذاری نگاه می کنند ، ما یک مکان جذاب با بهترین کلاس خواهیم بود .
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید