به گزارش CNN فارسی ، این کمپر(نام این دستگاه خورشیدی) که به عنوان “خانه ای مستقل بر روی چرخ” توصیف می شود دارای پنل های خورشیدی است که روی سقف آن نصب شده است و تنها از انرژی خورشید تغذیه می کند.
این کمپر مجهز به وسایل ضروری زندگی از جمله یک تخت دو نفره ، مبل ، آشپزخانه و حمام با دوش ، سینک ظرفشویی و توالت است. به گفته سازندگان آن ، ۲۲ نفر در دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند گفتند که این دستگاه می توانند تا تعداد دو نفر را سوار کنند ،به آن ها اجازه می دهد رانندگی کنند ، صبحانه بپزند و در  این حین فقط باتری خورشیدی خودرو را تماشا کنند.
یکی از اعضای تیم خورشیدی آیندهوون ۲۰۲۱ ، که این وسیله نقلیه را ساخته است ، می گوید: “هدف اصلی این است که مردم و بازار و جامعه را واقعا الهام بخشیم. آنچه ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که به مردم نشان دهیم تولید چنین دستگاه های بی خطری ممکن است.”

این تیم در سپتامبر گذشته طوفان فکری را برای این پروژه آغاز کرد و آنها ایده Stella Vita را در دو ماه ارائه کردند. از نوامبر ۲۰۲۰ تا مارس امسال ، آنها کامپروان را طراحی کردند ، تا بتوانند آن را تا حد ممکن آیرودینامیک و سبک وزن کنند و در عین حال ظاهر خوبی داشته باشند.

در ماه جولای ، آنها ساخت دستگاه را به پایان رسانده و شروع به آزمایش وسیله نقلیه در جاده کردند. این دستگاه در ماه سپتامبر مجوز استفاده در جاده های عمومی را دریافت کرد و تور اروپایی خود را در اواخر همان ماه آغاز کرد.
پس از شروع در آیندهوون ، تیم در ۱۵ اکتبر ، سفری به طول ۳۰۰۰ کیلومتر (۱۸۶۰ مایل) در Tarifa ، جنوبی ترین نقطه اسپانیا به پایان رساند. مسائل فنی در ابتدای تور بدین معنا بود که ابتدا باید این ماشین خورشیدی را با استفاده از تریلر منتقل کرد. با این حال ، پس از برطرف شدن این مشکل ، توانست تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی کند.
هورست می گوید: “این ماشین بسیار خاص به نظر می رسد ، بنابراین وقتی در حال رانندگی هستید ، در پاریس یا هر شهر دیگری ، همه مردم آنجا دور شما جمع میشوند و دست تکان می دهند و با شما عکس می گیرند.” “دیدن آنچه در یک سال به دست آوردیم بسیار عالی است و ما واقعاً مشتاقیم تا الهام بخش افراد بیشتری باشیم.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید