طبق مصوبه مجلس در سال ۹۹ قرار بر این بود که دولت در آغاز سال ۱۴۰۰ زمینه ثبتhttps://farsicnn.com/ نام جا ماندگان یارانه را فراهم کند، که تا الان خبری از آن نشده است. یارانه نقدی همین امروز ، چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۰ مانند دفعات پیش ، امشب واریز خواهد شد. این ماه نیز قسط وام کرونا از یارانه نقدی کسر خواهد شد. از این پس یارانه‌ ها را باید دولت سیزدهم واریز کند.

طبق اعلام سازمان هدف مند سازی یارانه ها در ماه های اخیر ، زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه ، همین امسال مشخص شد. بر این اساس یکصد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد راس ساعت ۲۴ پرداخت خواهد شد.

ارانه پرداختی مرداد ماه ( ۱۴۰۰) مانند سنوات اخیر ، به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی‌ های قبلی انجام شده، این ماه چهاردهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا ازیارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند ، کسر خواهد شد.

قرار می باشد که برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض ‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد. در وعده رئیسی آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می ‌شود. یعنی یک خانواده پنج نفره در دهک‌های اول، دوم و سوم از آذر علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می ‌کند. یعنی این خانواده در آذر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و یک میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می‌کند، در مجموع یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان.

دیدگاهتان را بنویسید