به گزارش CNN فارسی ، به نقل از راشاتودی ، هکران سایبری توانستند با استفاده از پلت ‌فرم چند ملیتی بلاک ‌چین پلی نتورک ، حدود ۶۱۱ میلیون دلار رمزارز را به سرقت ببرند. پلت ‌فرم پلی نتورک در حساب توئیتر خود اعلام کرد : متأسفانه باید گزارش بدهیم که پلی نتورک مورد حمله قرار گرفته است و حساب‌ های اتروم ، بینانس و پلیگون به سرقت رفته ‌اند.

در کل ۹,۴۶۸ مورد از انواع سکه‌ های رمز ارز به ارزش ۶۱۱ میلیون دلار از این پایگاه خارج شده‌ اند که ارزش سکه‌ های اتروم و بینانس به صد ها میلیون دلار می ‌رسید. پلی نتورک از بورس‌ های رمز ارز خواست سکه‌ های رمز ارزهایی که از آدرس‌ های مرتبط با هکران می‌ آیند را در لیست سیاه خود قرار دهند.

مقدار پول به سرقت رفته بزرگ ترین مقدار پول دزدیده شده در تاریخ فاینانس غیرمتمرکز می باشد. به دنبال اخبار این سرقت بورس رمز ارز تتر اعلام کرد ۳۳ میلیون دلار از سکه‌های رمز ارز مربوط به این هک را مسدود کرده است.

هکرهایی که این سرقت را انجام داده‌اند در اقدامی غافل ‌گیر کننده اعلام کردند حاضرند پول دزدیده شده را پس بدهند. آنها بعد از این پیام ۴.۸ میلیون دلار را به این پایگاه بازگرداندند. متخصصان امنیت بلاک چین می‌گویند این یک حمله برنامه ‌ریزی شده و سازمان یافته بوده که با آمادگی کامل انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید