به گزارش CNN فارسی ، اما در بیمارستانهای شهر واراناسی هند ، اکسیژن ، دارو ، آزمایشات – همه چیز تمام شده بود.
“آنها به ما گفتند همه جا بد است و مردم روی کف بیمارستان دراز کشیده اند و اصلا تختی وجود ندارد.”

این هفته ، دولت هند از برنامه جبران خسارت که ۵۰،۰۰۰ روپیه (حدود ۶۷۰ دلار) به خانواده قربانیان گذشته و آینده کووید -۱۹ ارائه می کند ، رونمایی کرد. طبق آخرین برآورد دولت از درآمد سرانه سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ، این بیش از نیمی از درآمد سالانه اکثر مردم کشور است.
از لحاظ قانونی ، این برنامه باید به افرادی نیازمند کمک کند. اما کارشناسان معتقدند آمار واقعی کشته شده ها ممکن است چندین برابر آمار رسمی باشد – و خانواده های برخی قربانیان ممکن است غرامت خود را از دست بدهند زیرا یا گواهی فوت ندارند یا علت مرگ ذکر نشده است.

دولت هند وعده داده است که هیچ خانواده ای از جبران خسارت محروم نمی شود آن هم به این دلیل که در گواهی فوت آنها نام کووید -۱۹ ذکر نشده است.
اما چند روز پس از اعلام طرح جبران خسارت ، قوانین هنوز مبهم است – و این باعث استرس بسیاری از سرخپوستان می شود که پس از از دست دادن نان آور خانواده در یکی از بدترین شیوع بیماری کووید در جهان ، برای تغذیه خانواده های خود تلاش می کنند.
در ظاهر ، معیارهای جبران خسارت نسبتاً ساده است.
طبق دستورالعمل های تأیید شده توسط دیوان عالی کشور ، خانواده ها می توانند در صورتی که عزیزشان در عرض ۳۰ روز پس از تشخیص کووید -۱۹ فوت کرد ، بدون توجه به این که مرگ در بیمارستان یا در خانه اتفاق افتاده باشد ، این مبلغ را دریافت کنند. آنها همچنین واجد شرایط هستند اگر عضو خانواده در حالی که در بیمارستان تحت درمان Covid-19 بوده است فوت کرده باشد-حتی اگر مرگ بیش از ۳۰ روز پس از تشخیص رخ داده باشد.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید