به گزارش CNN فارسی ، بر اساس بیانیه مطبوعاتی از اداره آثار باستانی اسرائیل (IAA) در روز چهارشنبه ، قدمت مربوط به پایان قرن ۷ قبل از میلاد ، محفظه توالت خصوصی ، در بقایای ساختمان ، که مشرف به شهر باستانی داوید و کوه معبد است ، کشف شد.
بر اساس گزارش IAA ، ملک سلطنتی در پایان دوره پادشاهان یهودا ، قبل از اینکه اسرائیل توسط آشوری ها نابود شود ، فرمانروایی می کرد.
حمام از سنگ تراشیده شده است ، یک کابین مستطیل شکل با یک توالت فرنگی است که روی یک مخزن عمیق ایستاده است. IAA نوشت: “توالت ، ساخته شده از سنگ آهک ، برای نشستن راحت طراحی شده است و سوراخی در مرکز آن وجود دارد.”
یاکوف بیلیگ ، مدیر حفاری IAA ، گفت که اتاقک های توالت خصوصی در دوران باستان بسیار نادر بوده و تنها تعداد کمی از آنها پیدا شده است.

بیلیگ در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: “در حقیقت ، تنها ثروتمندان می توانند از این توالت استفاده کنند.”
وی افزود: “هزار سال بعد ، میشنا و تلمود معیارهای مختلفی را تعیین کردند که یک فرد ثروتمند را مشخص می کرد ، و خاخام یوسی پیشنهاد کرد که ثروتمند بودن” داشتن توالت در کنار میز خود است. ”
میشنا اولین مدرک کتبی قوانین شفاهی یهود است و تلمود مجموعه ای از آموزه های باستانی است. خاخام یوسی یکی از معروفترین معلمان میشنا بود.

بر اساس گزارش IAA ، زیر توالت حاوی مقدار زیادی سفال و استخوان حیوانات بوده که همراه با خاک پر شده است.
مطالعه این مواد می تواند به درک ما از شیوه زندگی و رژیم غذایی آن دوره و همچنین بیماری های قدیمی کمک کند.

در محوطه وسیع تر حفاری ، باستان شناسان سر ستون های سنگی را به سبک معمول آن دوره و ستون های کوچکی که به عنوان نرده برای پنجره ها استفاده می شد ، کشف کردند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی ، تیم تحقیقاتی شواهدی مبنی بر وجود باغی در نزدیکی توالت ، با درختان زینتی ، درختان میوه و گیاهان آبزی پیدا کردند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید