به گزارش CNN فارسی و به نقل از رویترز ، بلموندو فرزند مجسمه ساز فرانسوی پل بلموندو و نقاش سارا رینو-ریچارد ، در سال ۱۹۳۳ در خانواده ای هنرمند در نیولی-سور-سن متولد شد.

به گزارش رویترز ، او در کودکی مشت زن مشتاقی بود ، اما سرانجام به بازیگری روی آورد و در ۱۹۵۲ پس از سه بار در هنرستان پاریس ثبت نام کرد.بلموندو علیرغم مبارزه اولیه ، در مجموعه ای از موفقیت های اصلی ، از جمله “The Professional” ، “Ace of Aces” و “Le Magnifique” بازی کرد.
اما او بیشتر به خاطر بازی موفقیت آمیز خود به عنوان میشل جنایتکار خطرناک و در عین حال عاشق پیشه در فیلم ۱۹۶۰ “بدون نفس” شهرت داشت ، جایی که با ژان لوک گدار کارگردان فیلم همکاری کرد و در کنار بازیگر آمریکایی ژان سپبرگ بازی کرد.
بلموندو به سرعت با بازی در فیلم”La Nouvelle Vague” باعث یک جنبش سینمایی فرانسه در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ شد ، جایی که تمرین کنندگان از روایت تجربی و تکنیک های سبکی برای ایجاد تحول در اکران بزرگ استفاده کردند . این جنبش بر کارگردانان معاصر آمریکایی از جمله فرانسیس فورد کاپولا و مارتین اسکورسیزی تأثیر زیادی گذاشت.
پس از انتشار خبر مرگ بلموندو ، بسیاری برای او ادای احترام کردند.
گودست به CNN گفت: “همه فرانسه غمگین هستند، من نیز غمگین هستم.”

گودست افزود: “این فوق العاده بود اما در عین حال وحشتناک بود زیرا من آن مرد را دیدم ، دوستی که بسیاری از مردم آرزو می کردند که او را داشته باشند و در عین حال یک هیولا در درون او وجود داشت ، یک شخصیت وحشتناک.”
امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در توییتی نوشت که فرانسه “یک گنج ملی” را از دست داده است.

ترجمه از خبرگزاری CNN 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید