چین بیش از ۴۰ مقام محلی را به دلیل ناتوانی در کنترل شیوع کرونا نوع دلتا مجازات کرده است ، از آن جایی که مقامات در تلاش هستند تا بدترین حالت شیوع مجدد کووید -۱۹ را که طی یک سال گذشته شاهد آن بوده اند ، مهار کنند.

بر اساس گزارش CNN , کمیسیون ملی بهداشت در گزارشی از شیوع کرونا نوع دلتا کنونی ، که اولین بار در شرق شهر نانجینگ چین ظاهر شد ،حال به بیش از نیمی از ۳۱ استان چین گسترش یافته و در غرض سه هفته بیش از ۱۰۰۰ علایم عفونتی ایجاد کرده است.

با توجه به این موضوع, مقامات عجله کردند تا قرنطینه های شدیدتر ، آزمایش های جمعی ،و محدودیت های سفر را اعمال کنند, این دقیقا همان کاری می باشد که از کشور چین در چنین موقعیت هایی انتظار می رود.

چنین اقداماتی در مقیاس و شدت ناگهانی در چین از زمان شیوع اولیه در اوایل سال ۲۰۲۰ به کار گرفته شده است. اما آن دسته از مقاماتی که نتوانستند چنین اقداماتی را به سرعت یا به طور کامل اجرا کنند ، اکنون با اقدامات انضباطی روبرو هستند.

بر اساس بیانیه های رسمی و گزارش رسانه های دولتی ، در سراسر کشور حداقل ۴۷ مقام مختلف  از جمله روسای دولت های محلی ، کمیسیون های بهداشت ، بیمارستان ها و فرودگاه ها ، به دلیل سهل انگاری مجازات شده اند و مجازات بیشتری قرار است برای مقام های دیگری در نظر گرفته شود.

فرودگاه بین المللی نانجینگ لوکو در واقع اولین جایی است که مردم چین اعتقاد دارند که شیوع این نوع ویروس جهش یافته برای اولین بار آغاز شده است ، که در آن مکان ۹ نظافت چی در تاریخ ۲۰ جولای در طی یک آزمایش معمولی برای تشخیص کروناویروس آلوده شده اند. مقامات این گسترش بیماری در فرودگاه را با پروازی که از کشور روسیه که در ۱۰ جولای به مقصد این فرودگاه انجام شد ، مرتبط کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید