به گزارش CNN فارسی , او به CNN Travel گفت: “در کاخ سفید ، من عضو تیم امنیت شورای ملی بودم.” او و همکارانش از گروه تروریستی القاعده مطلع شده بودند و تهدید آن ها را درک کرده بودند ، “اما در عین حال تصورات ما به ما این توانایی را نمی داد که فکر کنیم چیزی شبیه [ ۱۱ سپتامبر ] ممکن است رخ دهد.”

نزدیک به ۳۰ سال از حملات تروریستی فلسطین در فرودگاه رم در سال ۱۹۷۳ می گذرد که در آن ۳۴ نفر کشته شدند و نشان داد که سفرهای هوایی در برابر تروریسم بین المللی آسیب پذیر است. اوکیف گفت: “به نظر می رسید که این موضوع ساختار امنیتی در اروپا و خاورمیانه را به گونه ای تغییر داده است طوری که قرار نباشد آسیبی به آمریکا برسد اما متاسفانه تصور اشتباهی داشتیم.”
سپس در صبح ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ، یک تیم ۱۹ نفره هواپیما ربایی توانستند در یک سری حملات تروریستی هماهنگ که منجر به کشته شدن ۳۰۰۰ نفر شد ، در چهار پرواز داخلی مختلف در شمال شرقی ایالات متحده سوار شوند. پرواز در آمریکا و سایر نقاط جهان دیگر هرگز مانند سابق نخواهد بود.
“اتفاقی فجیع در شهر نیویورک رخ داده است”
هنگامی که این خبر به گوش رسید ، اوکیف در جناح غربی کاخ سفید به همراه معاون رئیس جمهور دیک چنی حضور داشت. او به یاد می آورد “آنها تلویزیون را روشن کردند ، در واقع شبکه CNN بود.” “تلفن زنگ خورد. مسئول پذیرش او در خط تلفن بود تا به او بگوید (صدا را بلند کنید) ؛ اتفاقی در شهر نیویورک رخ داد.”
مانند میلیون ها نفر در سراسر جهان که پس از برخورد اولین هواپیما به برج شمالی مرکز تجارت جهانی صحنه های مشابه را تماشا می کردند ، اوکیف و همراهانش تصور می کردند که شاهد تصادفی وحشتناک هستند ، این موضوع مربوط به اداره هوانوردی فدرال و وزارت حمل و نقل است.
اما وقتی هواپیمای دوم ۱۷ دقیقه بعد به برج جنوبی اصابت کرد ، اوکیف گفت: “آن لحظه واقعاً شواهدی وجود داشت که نشان می داد چیزی فراتر از یک تصادف است ، این یک تلاش از پیش برنامه ریزی شده بود. نگهبانان ، سرویس مخفی ، همه بسیج شدند. ”
جیمز مان ، مورخ در سال ۲۰۱۸ می نویسد: حوادث آن صبح در ایالات متحده ملت را “به طور خودکار ، فوراً به یک افرادی وسواسی در حفاظت از امنیت” تغییر داد. ”

مسیری که امروز ۳۲۵ میلیون آمریکایی از فرودگاه ها عبور می کنند. در ۱۲ سپتامبر شروع شد و هرگز به آنچه در ۱۰ سپتامبر بود برنگشت.

 

ترجمه خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید