به گزارش CNN فارسی ، در حالی که دریافت دو دوز واکسن ، یک واکنش ایمنی قوی ایجاد می کند که خطر بیماری های شدید را بیش از ۹۰ درصد کاهش می دهد ، محافظت در برابر عفونت های خفیف و بدون علامت به تدریج کاهش می یابد . به همین دلیل است که واکسن فایزر از سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز درخواست کرد.
و مجوز برای افزودن تقویت کننده را برای بسیاری از افرادی که شش ماه از واکسیناسیون خارج شده اند ، دریافت کرده است.

اما آیا دیگران نیز باید به دنبال تقویت کننده ی اثر برای این واکسن ها باشند؟ مردم چقدر باید نگران باشند؟
من فکر می کنم که ما انتظار داریم ایمنی به تدریج کاهش یابد ، اما این دلیلی برای وحشت مردم نیست.
فالسی ، که به سرپرستی آزمایش های بالینی واکسن های کووید -۱۹ کمک می کند ، می افزاید: “این طور نیست که یک روز به طور ناگهانی مانند قبل از واکسیناسیون مستعد دریافت ویروس شوید و برای شما خطرناک باشد.”

فالسی به CNN گفت: “همه واکسن ها – Pfizer ، Moderna و Johnson & Johnson – برای بیماری های زمینه ای  بسیار خوب هستند” “در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که ما در نهایت به نقطه ای نرسیم که واقعاً به افرادی نیاز داشته باشیم که برای پیشگیری از بیماری های شدیدتر به تقویت کننده ها نیاز داشته باشند. اما ، در واقع ، اکثر عفونت های پیشرونده سرماخوردگی هستند ، شاید بیماری هایی مانند آنفولانزا- و نه بیماریهای ترسناکی که قبلاً با آن روبرو بودیم. بنابراین پیام اصلی من این است که نگران نباشید. شما خوب خواهید شد. ”
این امر مانع از تجمع آمریکایی ها برای دریافت تقویت کننده نشده است. در هفته گذشته افراد بیشتری در حال دریافت واکسن های تقویت کننده بودند که اولین دوز واکسن کرونا را دریافت می کردند. تا روز جمعه ، بیش از هفت میلیون آمریکایی  افرادی که دارای نقص ایمنی هستند و به احتمال زیاد به دو تزریق اول پاسخ کافی نداده اند ، دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید