به گزارش CNN فارسی، چارلز روز دوشنبه ۲۱ شهریور به همراه همسرش کامیلا، ملکه همسر، برای سخنرانی در تالار وست‌مینستر در لندن حضور یافت.

 

او پس از سخنرانی، در ادامه مراسم باشکوهی که پس از مرگ ملکه در اقامتگاه سلطنتی تابستانی‌اش در بالمورال اسکاتلند، آغاز شده بود، عازم ادینبرو شد تا به خواهران و برادرانش برای به‌جا آوردن راهپیمایی رسمی برای مشایعت تابوت حامل الیزابت به سمت کلیسای جامع تاریخی شهر بپیوندد.

 

آن‌ها سپس سنت شب‌زنده‌داری را در کلیسای جامع سنت جایلز، در «رویال مایل» به‌جا خواهند آورد و تابوت حامل ملکه بریتانیا قبل از پرواز به لندن در روز سه‌شنبه در این مکان آرام خواهد گرفت.

 

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا که در اولین هفته‌ تشکیل دولت خود قرار دارد نیز به‌همراه نمایندگان مجلس عوام و مجلس اعیان در سخنرانی در تالار وست‌مینستر شرکت کردند.

 

در این مراسم لرد سخنگو، رییس و بالاترین مقام مجلس اعیان پارلمان بریتانیا، ملکه الیزابت را به عنوان «کسی که هم‌زمان رهبر و خدمتگزار مردمش بود» توصیف کرد.

 

چارلز همچنین در سخنرانی خود گفت: «در دوران جوانی، ملکه متعهد شد که به کشور و مردمش خدمت کند و اصول گرانبهای حکومت قانون اساسی را که در قلب ملت ما نهفته است، حفظ کند. او این عهد را با فداکاری بی‌نظیر انجام داد.»

 

او افزود: «ملکه نمونه‌ای از وظیفه ایثارگرانه را برقرار کرد که به یاری خداوند و نصایح شما عزم خود را جزم کرده‌ام تا از آن پیروی کنم.»

 

در ادامه، حضار در مجلس سرود «خدایا پادشاه را حفظ کن» را خواندند.

 

چارلز ۷۳ ساله که به‌صورت موروثی، پس از مرگ مادرش پادشاه بریتانیا و ۱۴ قلمرو دیگر از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا، نیوزیلند و پاپوآ گینه نو شد، فردی است که به بیان دیدگاه‌های خود در مورد موضوع‌های مختلف از محیط زیست گرفته تا موارد مربوط به حوزه جوانان مشهور است.

 

او معتقد است که به‌عنوان پادشاه، ممکن است مجبور شود رویه خود را مطابق با سنتی که یک رهبر سلطنتی را از موضوع‌های سیاسی دور می‌کند، تعدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید