به گزارش CNN فارسي ، در حالی که شبکه تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی «کان» از شکل‌گیری فضای نگرانی در سایه تقویت روابط ایران و روسیه گزارش داده، پایگاه نیوز وان با اشاره به نشست پیش رو سران روسیه و ترکیه در تهران آن را مایه طرح سئوالات و ابهامات مختلفی دانست.

شبکه کان با استناد به اظهارات دیپلمات‌های غربی که هویت آنها را ذکر نکرده ادعا کرد، نزدیکی روابط بین روسیه و ایران می‌تواند منجر به تقویت همکاری در دور زدن تحریم‌‌هایی باشد که هر دو کشور با آن مواجه هستند.

به گفته این دیپلمات‌ها ایران از تجربه وسیعی در این امر برخوردار شده است.

دیپلمات‌های مذکور همچنین خاطر نشان کردند نشست تهران پاسخی به سفر بایدن به منطقه خواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی نیوز وان هم با اشاره به اعلام برنامه سفر هفته آینده پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران، نوشت: گرچه تمرکز خاصی بر روی تلاش‌های هر دو کشور برای مقابله با تحریم‌های غربی وجود دارد، اما احتمالا این نزدیکی روابط ابعاد دیگری هم داشته باشد که یکی از آنها بخش نظامی است، امری که اسرائیل به شدت نسبت به آن دغدغه دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، نزدیکی شکل گرفته در بعد امنیتی ـ نظامی ـ بین مسکو و تهران باید منجر به مطرح شدن علامت‌های سئوالی شود، اول و پیش از هر چیز بهایی است که ایران از این همکاری از مسکو طلب خواهد کرد.

به زعم این رسانه عبری زبان این بها چیزی فراتر از مسایل مالی بوده و به طور حتم تاثیرات خود را بر موضع روسیه در مقابل اقدامات اسرائیل در حریم هوایی سوریه هم خواهد گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید