به گزارش CNN فارسی سازمان هلال احمر ایران در واکنش به انتشار ویدئویی از ارسال واکسن کرونا به ونزوئلا اعلام کرد که این محموله قرار بوده از مبداء چین به ونزوئلا ارسال شود و تنها در فرودگاه تهران ترانزیت شده است.

انتشار این ویدئو همزمان با انتقادهای گسترده از روند واکسیناسیون و کمبود واکسن در کشور، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

به گزارش میزان، محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران روز شنبه، ۲۳ مرداد، در واکنش به انتشار این ویدئو گفت که بر روی بسته‌های ارسالی از صلیب سرخ چین، نام «سها کیش هلال احمر» درج می‌شود، اما بر روی بسته‌های موجود در این ویدئو، نام چین به عنوان صادرکننده و نام ونزوئلا به عنوان مقصد درج شده است.

آقای قوسیان مقدم همچنین گفت که این محموله بر اساس اعلام گمرک تنها توسط شرکت هواپیمایی ماهان حمل شده و صرفاً در فرودگاه امام خمینی (ره) ترانزیت شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با ادعای «سرقت» محموله‌های ماسک در کشورهای غربی گفت که «برخی فکر می‌کنند که ایران هم مانند این کشورها دست به سرقت محموله‌های کشورهای دیگر می‌زند».

همزمان با بحران کرونا در ایران و ثبت رکوردهای جدید در آمار جان‌باختگان و مبتلایان در کشور، اخیرا برخی مقامات ایران از تعلل وزارت بهداشت ایران برای واردات به‌موقع واکسن به کشور خبر داده‌اند.

انتشار این اخبار موج جدیدی از انتقادها را در پی داشته و در روزهای گذشته بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ S.O.S از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کمک برای مردم ایران کرده‌اند.

S.O.S بیانگر پیغام هشدار و درخواست کمک فوری از افراد یا سازمان‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید