به گزارش CNN فارسی ،هر کسی که دارای حق دریافت حقوق و دستمزد است – در بخش دولتی یا خصوصی – باید یک کارت سبز با کد QR به عنوان اثبات واکسیناسیون کامل ، بهبودی اخیر از عفونت یا آزمایش منفی در ۴۸ ساعت گذشته داشته باشد.
کارمندانی که بدون گذرنامه به محل کار خود می روند ، با جریمه ای تا ۱۵۰۰ یورو (۱۷۳۰ دلار) و تعلیق بدون دریافت دستمزد مواجه می شوند. اگر به کارکنان اجازه داده شود  بدون گذرنامه کار کنند ، کارفرمایان نیز با جریمه روبرو خواهند شد.
از این رو، بزرگترین تظاهرات در بندر اصلی شمال شرقی تریست در کشور ایتالیا برگزار شد ، جایی که گروه های کارگری تهدید به مسدود کردن عملیات کردند و حدود ۶۰۰۰ معترض ، که برخی شعار می دادند و شعله های آتش  حمل می کردند ، بیرون دروازه ها جمع شدند.
استفانو پوزر ، به یکی از مقامات اتحادیه های کارگری محلی گفت که حدود ۴۰ درصد از کارگران بندر تریست واکسینه نشده اند ، این نسبت بسیار بیشتر از جمعیت عمومی ایتالیا است.
ماسیمیلیانو فدریگا فرماندار منطقه ای به SkyTG24 گفت: “بندر (تریست) در حال کار است. بدیهی است که مشکلات و افراد کمتری در محل کار وجود دارد ، اما در حال کار است.”
یکی از شاهدان رویترز گفت در جنوا ، دیگر بندر اصلی ایتالیا ، حدود ۱۰۰ معترض دسترسی به کامیون ها را مسدود کردند.
در رم ، پلیس با لباس ضد شورش در مقابل یک تجمع کوچک ایستاده بود و مردم فریاد می زدند “پاسپورت سبز ممنوع”. همچنین قرار بود بعدازظهر جمعه اعتراضی در سیرک ماکسیموس پایتخت برگزار شود.
آمارهای دولت ایتالیا می گوید ۸۱ درصد از افراد واجد شرایط کاملاً واکسینه شده اند و بیش از ۸۵ درصد اولین دوز را دریافت کرده اند. ایتالیا همچنین برای کسانی که مصونیت خود را از دست داده اند و بیش از ۸۰ سال سن دارند ، عکسبرداری تقویتی را آغاز کرده است.
این گواهینامه از اول سپتامبر در قطارهای طولانی مدت و مکانهای سرپوشیده از جمله رستورانها ، موزه ها و سالنهای ورزشی مورد نیاز است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید