روز دوشنبه طی گزارشی آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل ، اعلام کرد که یک کد قرمز برای بشریت در حال اتفاق افتادن است  و خاطرنشان کرد: “مساله ی گرمایش هوا جهانی بر همه ی مناطق روی کره زمین تأثیر می گذارد که بسیاری از این تغییرات غیرقابل برگشت هستند”.

این گزارش که در حدود ۳۵۰۰ صفحه است ، نشان دهنده سالها تحقیق در مورد این موضوع است و توسط بیش از ۲۰۰ دانشمند از بیش از ۶۰ کشور تألیف شده است و بصورت کلی به این موضوع اشاره دارد که انسان ها بدون تردید کره زمین را گرم می کنند.

این گزارش منتشر شده متفاوت تر از هر گزارش آب و هوایی قبلی موسسه IPCC است کی طی آن گرمایش جهانی را به طور مستقیم بر انتشار گازهای گلخانه ای توسط انسان ربط میدهد. دیگر بحث تغییرات آب و هوایی فقط توسط فعالیت های روزمره انسانی نیست. و دلیل اتکای جوامع به سوخت های فسیلی آن است که کره زمین ۱٫۲ درجه سانتیگراد نسبت به قبل گرمتر شده است ؛هر افزایش درجه ی آن هم از طریق انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن و متان صورت گرفته است.

گرم شدن هوا خیلی سریعتر از آنچه دانشمندان قبلاً تصور می کردند در حال وقوع میباشد, تنها راه متوقف شدن گرمایش پایان انتشار گازهای گلخانه ای است

و همانطور که در گزارش جدید منتشر شده توسط سازمان جهانی کنترل آب و هوا, به وضوح آلودگی ایجاد شده توسط کربن مسئول افزایش دمای هوا است ، همچنین روشن است که تنها راه کاهش و در نهایت حرکت معکوس به سمت خنک تر نگه داشتن کره ی زمین ، به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای است.

اگر انتشار گازهای گلخانه ای همچنان در حال افزایش باشد ، جهان دو درجه ی دیگر نیز تا قبل از سال ۲۰۵۰ گرم خواهد شد و حتی این عدد ممکن است تا پایان قرن به ۳ برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید