به گزارش  CNN فارسی، تورج دهقانی افزود : با گرفتن نفت خام در جاسک برای اولین بار نفت به دریای عمان و سواحل مکران رسید و به این گونه ایران توانایی آن را در خود می بیند که روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از این منطقه که قبل از تنگه هرمز و آب ‌های آزاد قرار دارد، صادر کند.

وی ادامه داد : از تقریبا ۲ ماه پیش، فرایند تزریق نفت خام شروع شده بود و در حال عملیات انتقال در طول شبکه بودیم که اولین ساعات امروز بالاخره نفت ‌خام پس از طی مسافتی حدود هزار کیلومتر به جاسک رسید و این به منزله بهره‌ برداری از بخش نخست طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک است.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود : با بهره برداری از قسمت اولیه این طرح، از امروز، روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت‌ خام با طی مسافت حدود هزار کیلومتر از منطقه ای در استان بوشهر به نام گوره به منطقه جاسک در مرز استان‌ های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارسال شده و امکان بارگیری و ارسال اولین محموله صادراتی فراهم شد.

دهقانی درباره حجم نفت در این خط لوله نیز اضافه کرد : حدود ۶ میلیون بشکه نفت در خط لوله است که باید مدام این نفت از یک سمت پر و از سمت دیگر خالی شود.

وی با قدر دانی از زحمات همکاران خود در شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت نفت و گاز پارس در بخش عملیات دریایی افزود: با آماده سازی بخش فرا ساحل توسط شرکت نفت و گاز پارس، تأسیسات بارگیری به صورت گوی شناوری در فاصله ۶ کیلومتری از ساحل نصب شده است و اکنون یک نفت‌ کش با قرار گرفتن در کنار این گوی ساخت داخل، عملیات بارگیری نخستین محموله نفت خام صادراتی از شرق تنگه هرمز را انجام می‌ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید