به گزارش CNN فارسی ,در روز سه‌شنبه، نتفلیکس رسماً به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که «در مراحل ابتدایی توسعه فعالیت خود به حوزه بازی است» که در تداوم آزمون و خطای شرکت با تعدادی از برنامه‌های تعاملیِ «سبک ماجراجویی شخصی‌سازی شده» مثل قسمت «بَندِراِسنَچ» از سریال «آینه سیاه» قرار دارد. این حرکت نتفلیکس همزمان بدیهی و غافلگیرکننده است که در ادامه به چرایی آن خواهیم پرداخت. اما ابتدا به نحوه کارکرد آن از زبان خود نتفلیکس بپردازیم:

-بازی‌ها در قالب یک باندِل (بسته) به رایگان در اپلیکیشن اصلی نتفلیکس قرار خواهند گرفت، و عجالتاً فقط در دستگاه‌های موبایل قابلیت بازی کردن خواهند داشت؛ اگرچه که احتمالاً در نهایت از موبایل به تلویزیون نقل مکان می‌کنند.

-تصور شرکت بر این است که بازی‌ها به نحوی به فرانشیزهای تحت مالکیت نتفلیکس ارتباط پیدا خواهند کرد — یقیناً می‌توانید تصور بازی «چیزهای عجیب» را داشته باشید — اما این احتمال می‌رود که شرکت از بازی‌ها و برندهای موجودِ دیگر بازی‌سازان نیز استفاده کند.

-نتفلیکس ورود خود به عرصه بازی‌ها را به‌عنوان حرکتی آزمایشی توصیف می‌کند — شرکت در گزارش درآمد سه‌ماهه خود اعلام کرد: «به باور ما زمان آن رسیده است تا درباره ارزشی که اعضا و مشترکین‌مان برای بازی‌ها قائل هستند، چیزهای بیشتری یاد بگیریم.» اما از طرفی نیز انتظار دارد که تا مدت‌های مدیدی در حوزه بازی حضور داشته باشد. گِرِگ پیترز، مدیر عملیات نتفلیکس در جلسه گزارش درآمد شرکت گفت: «این قضیه در پیشنهاد خرید اشتراک ما نقشی محوری دارد.»

-شرکت بر این باور است که ارزش اصلی بازی‌هایش در این است که مشترکین فعلی را بیشتر مشغول اپلیکیشن نتفلیکس کنند تا احتمال لغو اشتراک‌شان کمتر شود. و همین‌طور روی کاغذ، بازی‌ها می‌توانند به اضافه کردن مشترک نیز کمک کنند.

اگر در این سال‌ها پیگیر فعالیت‌های این شبکه بوده‌اید، بنابراین انتظار چنین حرکتی را از آن‌ها داشتید: مدیران ارشد نتفلیکس از جمله مدیرعامل شرکت رید هِیستینگز، سال‌هاست که در حال تأمل در مورد حوزه بازی به‌عنوان منبع بزرگی از رقابت بر سر زمان و پول کاربران نتفلیکس هستند. در مثالی عینی‌تر، طبق گزارشی که وبسایت اینفورمیشن پیشتر در فصل بهار منتشر کرد، این شرکت در حال بررسی امکان ارائه یک باندل بازی به مشترکین خود بوده است؛ مشابه کاری که اپل از طریق سرویس اپل آرکِید انجام می‌دهد. و هفته گذشته نیز بلومبرگ گزارش داد که نتفلیکس برای سرویس بازی آتی خود یک مدیر استخدام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید