به گزارش CNN فارسی ،  نخست‌وزیر عراق در پی حمله پهپادی به منزلش در توییتی نوشت: «خدا را شکر من خوبم و در بین مردم هستم. از همه می‌خواهم برای خاطر عراق آرامش و خویشتن‌داری را حفظ کنند.»

الکاظمی افزود: «من فدایی عراق و مردم آن بوده و هستم. موشک‌های خیانت، باورمندان را مایوس نمی‌کند و در اراده و پایداری نیروهای قهرمان امنیتی برای حفظ امنیت و اجرای قانون خللی ایجاد نخواهد کرد.»

رویترز به نقل مقام‌های امنیتی عراق گزارش داد که در حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر این کشور، شش نفر از اعضای تیم محافظ او که در بیرون ساختمان مستقر بودند، زخمی شده‌اند.

درپی حمله به منزل الکاظمی، مسئول امنیتی گردان‌های کتائب حزب الله عراق گفت که اگر کسی بخواهد به الکاظمی آسیب برساند، راه‌های ارزان‌تر و مطمئن‌تری وجود دارد.

ورودی‌های منطقه سبز بغداد روز شنبه برای دومین روز پیاپی شاهد تظاهرات هواداران گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی بود و تظاهرکنندگان شعارهای «نه به آمریکا» و «نه به تقلب» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان تصاویر مصطفی الکاظمی را نیز آتش زدند.

مقام‌های عراق شامگاه جمعه تایید کردند که در درگیری‌های جمعه یک نفر کشته شد و ده‌ها نفر که اغلب از نیروهای امنیتی بودند زخمی شدند.

تظاهرکنندگان که عمدتا هواداران گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران بودند روز جمعه ۱۴ آبان به سوی ورودی‌های منطقه سبز تظاهرات کردند و با پرتاب سنگ به سوی ماموران، قصد ورود به این منطقه را داشتند.

شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران نتایج انتخابات اخیر در عراق را نپذیرفته و با انتشار فراخوان برای تظاهرات، روز جمعه را «جمعه آخرین فرصت» نام‌گذاری کرده بودند.

در انتخابات پارلمانی عراق که ۱۸ مهر برگزار شد، ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر بیشترین کرسی را در پارلمان به دست آورد و ائتلاف «فتح» که مورد حمایت شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی است شکست خورد.

از ۳۲۹ کرسی مجلس عراق، سائرون موفق به کسب ۷۳ کرسی شد و فتح فقط ۱۷ کرسی به دست آورد.

با این حال گروەهای مسلح و جریان‌های نزدیک بە جمهوری اسلامی شکست خود را قبول نکردە و با متقلبانه خواندن نتایج، اعضای کمیسیون انتخابات را تهدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید