به گزارش CNN فارسی ، قربانی ، لهامو ۳۰ ساله ، کشاورز و دامدار در روستاخودمختار تبتی در جنوب غربی استان سیچوان بود. او در سپتامبر گذشته ویدئویی از خود پخش  کرد که به  خانه اش حمله شد ، بنزین روی او ریخته شد و و سبب آتش گرفتنش شد. وی دو هفته بعد فوت کرد.
شوهر سابق او ، تانگ لو ، خیلی زود دستگیر شد. به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV ، پنجشنبه در دادگاه ، وی متهم به قتل شد ، به اعدام و به پرداخت غرامت محکوم شد.
دادگاه تشخیص داد که جنایت وی “بسیار بی رحمانه” بوده و “مستحق مجازات شدید است”.
بر اساس گزارش دوربین مدار بسته ، تانگ سابقه سوء استفاده فیزیکی نسبت به لهامو را داشته و گفته می شود قبل از طلاق او در ژوئن ۲۰۲۰ بارها او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. در ماه های بعد ، او بارها و بارها به دنبال او رفت و خواستار ازدواج بود ، اما همسر موافق این خواسته نبود و این قضیه منجر به قتل او شد.
این پرونده به طور گسترده در رسانه های ملی و بین المللی پوشش داده شد و توجه مردم را به ماهیت وحشتناک مرگ لهامو جلب کرد و همچنین بحث در مورد مشکلات بزرگتری پیرامون زنان و خشونت در چین را افزایش داد. در رسانه های اجتماعی چین ، بحث های داغی در مورد اینکه چگونه سیستم حقوقی این کشور اغلب از قربانیان محافظت نمی کند در حالی که به راحتی مجرمان سوءاستفاده گر را می بخشد ، وجود داشت.

بسیاری از زنان گفتند ، این اتفاق  می تواند به این معنا باشد که مقامات تمایلی به مشارکت در موارد خشونت خانگی ندارند ، یا اینکه زنان برای بیان سخنان خود با ننگ اجتماعی روبرو هستند.
چین تنها و اولین قانون سراسری خود را در مورد ممنوعیت خشونت خانگی در سال ۲۰۱۵ تصویب کرد ، یک قانون اساسی که خشونت خانگی را برای اولین بار تعریف می کند و شامل سوء استفاده روانی و همچنین خشونت فیزیکی است.با این حال ، منتقدان می گویند هنوز شکاف هایی در این قانون وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید