هنوز به حقوق ‌های نجومی عادت نکرده‌ ایم. بنابراین هر خبری حاکی از میزان حقوق و دستمزد چهره‌ هایی مانند رؤسای جمهور سابق یا مدیران دولتی توجه ‌ها را به خود جلب می ‌کند.

به گزارش CNN فارسی ، دیروز حجت ‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده اصولگرای مجلس، درباره بازنشستگی حسن روحانی با بیان اینکه کنترل ‌کردن افزایش‌ های بی ‌رویه حقوق‌ ها واجب می باشد، افزود : این درآمد های شرکت‌ آب، برق و بانک‌ های خصوصی باید کنترل بشوند. اینکه رئیس ‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند ، کاملا غلط است. اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد ، اشکالی ندارد ولی ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود.

همین سخنان کافی بود تا توجه‌ ها به دستمزد نجومی رئیس ‌جمهور سابق جلب شود. روحانی دیگر رئیس ‌جمهور ایران نیست ولی نمایندگان اصولگرا همچنان به ‌دنبال نقد او هستند و ماجرای حقوق بازنشستگی او بهانه جدیدی برای حمله به رئیس‌ جمهور سابق شده است. این در حالی می باشد که هنوز ماجرای انتشار فیش ۲۰۰ میلیون تومانی نمایندگان مجلس و حتی درخواست ماشین شاسی ‌بلند آنها را فراموش نکرده‌ ایم. در مجموع هرکدام از نمایندگان مجلس به‌ جز حقوق ماهانه، بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان برای پرداخت هزینه ‌های جاری و موارد مختلف، دریافت می ‌کنند. به تعبیر دیگر هر نماینده مجلس از دو محل حقوق ماهانه و پرداخت هزینه‌ها، ماهانه بین ۳۱ تا ۳۴ میلیون و در مجموع امسال بین ۳۷۲ تا ۴۰۸ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

با این توضیحات درعمل چیزی به نام حقوق نجومی برای حسن روحانی قابل تصور نیست ومطمئنا حقوق بازنشستگی او ، رقمی معمول در رده خدمتی او خواهد بود، هر چند همچنان بسیاری از مردم با حداقل دستمزد زندگی می‌ گذرانند و تبعیض در دستمزد ها قابل چشم ‌پوشی نمی باشد ولی ادعای این نماینده اصولگرای مجلس هم قابل قبول نیست و حاشیه ‌سازی جدید برای رئیس دولت تدبیر و امید خواهد بود که در نهایت هم نتیجه‌ ای در بر ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید