به گزارش CNN فارسی ، گاز ۳ دلاری نیز مشکلات جدی را برای جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ایجاد می کند ، هرچند مقصر دانستن جمهوری خواهان تا حد زیادی بی جا است.
هلیما کرافت ، رئیس استراتژی کالا در RBC Capital Markets ، در یادداشتی این هفته برای مشتریان نوشت: “نگرانی فزاینده ای در کاخ سفید در مورد افزایش خطرناک قیمتها وجود دارد که می تواند روند بهبود جهانی را از بین ببرد.”

دولت بایدن گفته است “همه ابزارهای مورد نیاز ” برای مبارزه با قیمت بالای انرژی در دست بررسی است.

متأسفانه منابع صنعتی می گویند که گزینه ها  در حال حاضر کاملاً محدود است. و برخی از گزینه هایی که ممکن است در حال بررسی باشند می توانند در واقع وضعیت را بدتر کنند.

برنامه اول این بود که اوپک و متحدانش ، که در مجموع به نام اوپک پلاس شناخته می شوند ، مجبور شوند که توده های گاز را آزاد کنند. که حداقل تا کنون موفق نبوده است.

اوپک پلاس روز دوشنبه اعلام کرد که به تدریج عرضه خود را به بازار افزایش می دهد و از توجه به درخواست های کاخ سفید برای افزایش چشمگیر تولید خودداری می کند.

بر اساس اخبار اوپک پلاس ، نفت خام آمریکا برای اولین بار از ۱۴ نوامبر به بالای ۷۹ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت پمپ نیز همچنان در حال افزایش است. به گزارش AAA ، میانگین قیمت ملی گاز معمولی در روز پنجشنبه به ۳٫۲۴ دلار در هر گالن افزایش یافت ، در حالی که این میزان در سال گذشته ۲٫۱۸ دلار بوده است.

جنیفر گرانولم ، وزیر انرژی ، این هفته پیشنهاد کرد که دولت بایدن در حال بررسی برنامه B و احتمالاً برنامه C است.

در اجلاس استراتژی های انتقال انرژی FT از گرانولم پرسیده شد که آیا منطقی است بار دیگر بشکه هایی از ذخایر استراتژیک نفت خام کشور آزاد شوند؟
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید