به گزارش CNN فارسی , نبیلا گفت که نه تنها از بنیادگرایان بلکه از مردمی که قبلاً آن ها را زندانی کرده است می ترسد و قضات زن را در معرض خطر می بیند. وقتی طالبان به قدرت رسیدند ، دروازه زندان ها را باز کردند و هزاران جنایتکار محکوم را آزاد کردند.

نبیلا گفت: “اکنون ما احساس امنیت نمی کنیم ؛ همان جنایتکاران به دنبال زندگی من و خانواده من هستند.”
به گفته قاضی ونسا رویز از انجمن بین المللی قضات زن مستقر در ایالات متحده (IAWJ) ، پس از تسخیر طالبان در اواسط ماه اوت ، چند ده قاضی زن از افغانستان فرار کردند و آنهایی که فرار نکرده بودند اکنون به ناچار مخفی شده اند.
دو قاضی به CNN گفتند که همه قضاتی که در دولت سابق افغانستان کار می کردند – زن و مرد – اکنون با منصوبین طالبان جایگزین شده اند.
اما روئیز گفت که قضات زن می ترسند که جنسیتشان ,آن ها را به اهداف خاصی برای رژیمی تبدیل کند که ارزش بیشتری برای مردان قائل است.
بسیاری از این قضات زن وظیفه ی بررسی به بدترین موارد خشونت علیه زنان ، از جمله تجاوز ، قتل و بدرفتاری خانگی را بر عهده داشتند.
روئیز می گوید: “آنها از دست هر قاضی که آنها را محکوم کند عصبانی می شوند ، اما این که یک زن دارای اختیار رسمی بوده و در قضاوت یک مرد نشسته است ، یک خشم بسیار متفاوت به حساب می آید.”
IAWJ و سازمان های دیگر در تلاش برای یافتن راه های امن برای زنان هستند – اما آن ها می گویند که نیاز به کمک بیشتر ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی دارند ، قبل از اینکه دیر شود.

به گزارش رویترز ، در ماه ژانویه ، دو قاضی دیوان عالی در کابل توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند ، هرچند طالبان مسئولیت این قتل را نپذیرفتند.
از آن زمان ، تهدیدها علیه زنان افغان – و افراد وابسته به دولت سابق – تشدید شده است.
هفته گذشته ، میشل باچلت ، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ، به شورای حقوق بشر گفت که دفتر وی “ادعاهای متعددی” مبنی بر رفت و آمد طالبان به خانه به دنبال مقامات خاص دولتی و افرادی که با ایالات متحده همکاری کرده اند ، دریافت کرده است.
نبیله نیز می گوید: “یکی دو روز پس از ورود طالبان به کابل ، با شماره شخصی من تماس گرفته شد و تهدید به انتقام و تهدید به قتل شدم.”

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید