به گزارش CNN فارسی ، به گزارش ورج به نقل از یک منبع آگاه مستقیم از این موضوع ، این شرکت قصد دارد هفته آینده نام جدید خود را اعلام کند. به گفته نشریه فناوری ، فیس بوک می خواهد بیش از رسانه های اجتماعی شناخته شود.
سخنگوی شرکت در پاسخ به سوالی در مورد تغییر نام احتمالی گفت : فیس بوک (FB) در مورد شایعات یا گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کند.
فیس بوک علاوه بر شبکه رسانه ای اصلی خود ، مالک اینستاگرام و واتس اپ نیز هست. تغییر نام می تواند سه مگا پلتفرم را تحت یک نام تجاری  قرار دهد ، مشابه آن ، ساختار مورد استفاده گوگل که تحت شرکت الفابت قرار دارد.

تغییر نام ممکن است نشان دهنده برگرداندن فیس بوک باشد. متاورس به تلاش برای ترکیب فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در یک حوزه آنلاین جدید اشاره دارد.
ایده این است که فضایی شبیه به اینترنت ایجاد کنید ، جایی که کاربران (از طریق آواتارهای دیجیتالی) بتوانند در زمان واقعی گردش کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از نظر تئوری ، کاربران می توانند دور میز ملاقات مجازی با همکاران از راه دور بنشینند و سپس برای ملاقات با یکی از دوستان خود به Starbucks مجازی بروند.
فیس بوک اوایل هفته جاری اعلام کرد که ۱۰ هزار نفر را در اروپا استخدام می کند تا در ایجاد متاورس کار کنند.
تغییر نام تجاری می تواند بخشی از تلاش برای تعدیل شهرت فیس بوک در پی سونامی اخبار بد مرتبط با اطلاعات نادرست در پلتفرم های آن ، نقص تعدیل محتوا و افشای اثرات منفی محصولات آن بر سلامت روانی برخی کاربران باشد.
فرانسیس هاوگن ، افشاگری که قبلاً در فیس بوک به عنوان مدیر محصولات کار می کرد ، اوایل ماه جاری شهادت داد که این شرکت می داند که سیستم عامل های آن برای انتشار نفرت و اطلاعات غلط استفاده می شود ، اما برای جلوگیری از آن اقدامی نکرده است. رهبران این شرکت به دلیل ادعای انتخاب سود بر سلامتی مورد انتقاد قرار گرفته اند و قانونگذاران با Big Tobacco مقایسه کرده اند.
فیس بوک به شدت با این ادعاها مخالفت کرده و بسیاری از آنها را “گمراه کننده” خوانده و معتقد است که برنامه های آن بیشتر از ضرر مفید هستند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید