محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی در این باره نوشت: عکس تلخی است، و بدبختانه تحقیرآمیز؛ هم عکس استالین، روزولت و چرچیل؛ و هم عکس این دو آقای سفیر. سفرای روس و انگلیس با این عکس، کنفراس تهران و کشوری اشغال‌ شده در آذر ۱۳۲۲ را به یاد آورده ‌اند. (تصاویر زیر)

وی نوشت : اگر تولید ناخالص داخلی ما هم اندازه کره جنوبی ۲۰۰۰ میلیارد دلار بود؛ اگر انتقال گاز ایران به اروپا و رقابت با گاز روسیه ممکن یا محقق می‌شد؛ و تجارت و فناوری ایرانی برای آن‌ها اهمیت داشت؛ اگر زیر بار تحریم برای انتقال چند ده میلیون دلار برای خرید واکسن کرونا از روسیه مجبور نبودیم ناز بانک عراقی را بکشیم و مجوز اوفک بگیریم؛ و اگر … این لوان جاگاریان و سایمون شرکلیف ابوعطا نمی‌ خواندند؛ و در اوج بحران و زخم خونریز روزی چند صد کشته کرونا، بر آن نمک نمی ‌پاشیدند و عکس تحقیرآمیز آذر ۱۳۲۲ را شبیه‌سازی نمی‌کردند.

وی ادامه داد : کاری کنید نخبه ایرانی امید ماندن داشته باشد، پا روی گلوی استارت آپ و کسب و کار اینترنتی نگذارید، شایستگان را به کرسی ‌ها بنشینید نه جلاسان گردگو؛ فرصت‌ های ناشی از موقعیت جغرافیایی و جغرافیای سیاسی ایران را زیر بار تحریم به هدر ندهید؛ و …آن وقت خواهید دید این‌ها ابوعطا نمی ‌خوانند و یاد آذر ۱۳۲۲ هم نمی ‌افتند؛ و این دو سفیر مثل پیرمردهایی که درباره قوه جنسی جوانی خود لاف می ‌زنند، عکس نمی ‌گیرند. نگذارید آب سر بالا برود، قورباغه ‌ها ابوعطا نمی‌ خوانند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید