با شروع حرکت طوفان هانری در شمال شرقی صبح یکشنبه ، باران شدیدی مناطق زیادی را اشباع کرده بود که میلیون ها نفر را در معرض خطر جاری شدن سیل قرار داد و حتی به برخی مناطق پیشنهاد تخلیه افراد  برای خروج از مسیر طوفان داده شد.

انتظار می رود پایین آمدن طوفان هنری در لانگ آیلند یا جنوب نیو انگلند در اواخر صبح یکشنبه یا اوایل بعد از ظهر خطرات زیادی را برای مناطق اطراف به همراه داشته باشد.
و حتی اگر آن مناطق شاهد طوفانی سهمگین نباشند ، به اندازه یکافی این امر خطرناک خواهد بود که بادهای مخرب و امواج  طوفانی که نام برده شده است، مردم و زندگی هایشان را تهدید کند بطوریکه درختان و خطوط برق در خطر سیلاب های بزرگ نیز قرار بگیرند.
مرکز ملی کنترل طوفان (NHC) گفت ، از صبح روز یکشنبه ، هنری در ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی مونتاک پوینت ، نیویورک ، با وزش باد شدید ۷۵ مایل در ساعتی بود و با سرعت ۱۸ مایل در ساعت به سمت شمال حرکت می کرد.
هشدار این مرکز بیش تر برای بسیاری از سواحل لانگ آیلند همراه با بخش هایی از کانکتیکات و ماساچوست و بلاک آیلند بود.
به گفته NHC ، هشدارهایی برای بسیاری از مناطق لانگ آیلند و خط ساحلی ماساچوست وجود داشته است و در عین حال ما ساعت های برخورد امواج طوفان را به افراد این مناطق را ارائه داده ایم.  هشدار افزایش طوفان به این معناست که خطر آب گرفتگی تهدید کننده ی حیات وجود دارد که  ناشی از افزایش آب از خط ساحلی به داخل کشور است.

ترکیبی از امواج خطرناک نام برده شده و جزر و مد باعث می شود تا مناطق عادی و خشک در نزدیکی ساحل در اثر افزایش آب از خط ساحلی درگیر  سیلاب شوند. ”
هالی برینک ، هواشناس CNN گفت ، احتمال دارد گردبادهایی در روز یکشنبه در جنوب نیو انگلند ایجاد شوند.
وقوع گردباد در منطقه نادر است. لانگ آیلند از زمان گلوریا در سال ۱۹۸۵ تاکنون هیچ گردباد جدی را تجربه نکرده است. نیو انگلند آخرین بار در سال ۱۹۹۱ با گردبادی بسیار سهم گین با نام باب شاهد این موضوع بود.

دیدگاهتان را بنویسید