یک پایگاه تحلیلی خبری در آمریکا گزارش کرد که در واشنگتن گفته می شود احیای توافق برجام امکانپذیر نیست.

به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «بلومبرگ»، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با این واقعیت هشداردهنده روبرو است که بازگشت به برجام احتمالاً دیگر امکانپذیر نیست.

این پایگاه تحلیلی سپس به نقل از منابع آگاه از مذاکرات «وین» درباره احیای برجام مدعی شد که مقام‌های آمریکایی پس از آن که چندین ماه گفتگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند.

ایالات متحده مدعی است که (رژیم) ایران با افزایش سطح غنی‌سازی خود قصد دارد به مواد مورد نیاز برای تولید بمب دست یابد.

«علی واعظ» مدیر پروژه ایران در گروه بحران بین‌المللی با تأکید بر لزوم احیای برجام گفت: «این هرگز کار ساده‌ای نبوده است، اما امید بر آن بوده است که دو طرف (ایران و آمریکا) این مسئله را در نظر می‌گرفتند که احیای این توافق همچنان کم‌هزینه‌ترین گزینه است، اما دو طرف به دلیل از دست دادن این فرصت طلایی مقصر هستند».

اما دلیل ترامپ برای از خروج از توافق برجام چه بود؟

روحانی هفته گذشته در آخرین سخنرانی خود در جمع مدیران دولتش تایید کرد که آرشیو اتمی رژیم ایران توسط سرویس اطلاعاتی اسرائيل سرقت شده است.

روحانی گفت: اسرار را اسرائیلی ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد.

این اسناد به روشنی نشان می داد که برنامه اتمی جمهوری اسلامی با هدف دستیابی به بمب دنبال می شود و این فعالیت ها پس از امضای توافق برجام متوقف نشده است.

خبر سرقت آرشیو اتمی جمهوری اسلامی را نخستین بار بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر سابق اسرائیل چهار سال پیش اعلام کرد.

به گزارش رادیو فردا، مقام‌های حکومت ایران ابتدا نخست وزیر اسرائيل را «چوپان دروغگو» توصیف کردند و خبر این عملیات را «بچگانه، مسخره و ادعایی نخ‌نما» خواندند، ولی سرانجام محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تایید کرد و گفت که کشور دچار «آلودگی امنیتی» شده است.

دیدگاهتان را بنویسید