بیل گیتس به تازگی و پس از ۲۷ سال زندگی مشترک از همسر خود ملیندا به طور رسمی جدا شد و به دنبال این اتفاق قسمتی از سهام شرکت مایکروسافت که متعلق به خود بود را به همسرش واگذار کرد. سرمایه گیتس به دنبال طلاق وی روند نزولی پیدا کرده و به ۱۲۹ میلیارد دلار رسیده که این اتفاق باعث شده تا وی جایگاه خود را در میان ثروتمندترین افراد جهان از دست بدهد و به رتبه پنجم سقوط کند. این در شرایطی است که وی زمانی به عنوان نخستین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد.

بیل گیتس در هفته‌های اخیر در جایگاه چهارم ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت؛‌ اما هم‌اکنون و پس از آن که وی نیمی از سرمایه خود را از دست داده،‌ مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک با سرمایه‌ای برابر با ۱۳۰ میلیارد دلار جانشین او شده است.

مطابق با جدیدترین اخبار، بیل گیتس در طول هفته پیش ۲.۴ میلیارد از سهام خود را به ملیندا واگذار کرده است. این در صورتی است که در ماه می نیز گیتس ۳.۲ دلار از سرمایه خود را به ملیندا واگذار کرده بود. طلاق گیتس که هفته قبل رسمی شد باعث شده تا وی مجبور به خرج ده‌ها میلیارد شود و به همین خاطر این جدایی،  گران‌ترین طلاق جهان لقب گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید