به گزارش CNN فارسی ، به گفته یکی از منابع ، این اتفاقات که خیلی سریع تر از انتظار بسیاری از مقامات آمریکایی رخ داده است , وضعیت را فوری کرده و گفت و گو هایی را که مدتی است در حال انجام است ، سرعت بخشیده است.

مقامات آمریکایی دیگر اعتقاد ندارند که مهلت احتمالی سقوط دولت افغانستان ۶ ماه باشد. این دو منبع معتبر گفتند که آنها اکنون معتقدند سقوط دولت افغانستان ممکن است که خیلی سریعتر اتفاق بیفتد. ارتش آمریکا در اوایل سال جاری خروج نیروهای خود از این کشور را آغاز کرد و بیش از ۹۵ درصد نیرو هایش را از خاک این کشور خارج کرده است که این عملیات تا اواخر آگوست به پایان می رسد.

 

منابع گفتند ، در حال حاضر ، وزارت امور خارجه در تلاش است تا پرسنل اصلی سفارت را شناسایی کند و به احتمال زیاد در روزها یا هفته های آینده در پی این قضیه قرار است نوعی کاهش نسبی در تعداد پرسنل رخ دهد. سفارت در حال حاضر تعداد دیپلمات ها را در کابل که در اوایل سال جاری صدها بوده کاهش داده است و همچنین به تدریج در ماه های اخیر به کاهش جای پای خود در این کشور ادامه داده است. کاهش نسبی تلاش ها و افراد آمریکا به دلیل وضعیت امنیتی است.

منابع می گویند هنوز هیچ تصمیم نهایی در مورد جزئیات بازپرداخت اضافی گرفته نشده است ، اما انتظار می رود این تصمیم در روزهای آینده روشن تر شود.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد این گفتگوها گفت که از زمانی که سفارت در ماه آپریل دستور خروج افراد از سفارت را صادر کرد ، وضعیت آمریکا تغییری نکرده است. پرایس افزود که البته این وزارتخانه روزانه در حال ارزیابی کردن تهدیدات می باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید