به گزارش CNN فارسی ، دادگاه عالی انگلستان در جریان نبرد سرپرستی مربوط به دو فرزند آنها حکم داد. اندرو مک فارلین ، عالی ترین قاضی دادگاه خانواده در بریتانیا ، روز چهارشنبه در حکم خود گفت که متوجه شده است که شیخ محمد ، تلفن های پرنسس هایا ، دستیار شخصی وی و وکلای او ، بارونس شاکلتون و نیکلاس را از طریق شبکه ای از خدمتکاران و ماموران هک کرده است.
منرز ، و دو نفر از کارکنان امنیتی شخصی او با استفاده از نرم افزار “Pegasus” که دارای مجوز از دبی و امارات متحده عربی توسط یک شرکت اسرائیلی است که کرده است.

نرم افزار مورد استفاده شامل ظرفیت ردیابی مکان های هدف ، گوش دادن به تماس های تلفنی آنها ، دسترسی به لیست مخاطبین ، گذرواژه ها ، تقویم ها و عکس ها و خواندن پیام های دریافت شده از طریق برنامه ها ، ایمیل ها و پیامک ها بود.

مک فارلین در حکم خود گفت: “یافته ها نشان دهنده سوء استفاده کامل از اعتماد و در واقع سوء استفاده از قدرت است.”
مک فارلین گفت : این یک سوءاستفاده است که با نحوه اعتراض پدر به این ادعاها و راهنمایی وکلای خود همراه شده است. با وجود سنگینی شواهد ، واقعیت هک ، هرگز مورد پذیرش قرار نگرفت و همچنین این واقعیت که چنین هک هایی توسط شیخ محمد انجام شده بود .
در هیچ مرحله ای پدر هیچ نشانه ای از نگرانی برای مادری که از فرزندان آنها مراقبت می کند ، مبنی بر هک شدن تلفن های وی و نفوذ امنیت وی ارائه نکرده است. در عوض ، او یک تیم پزشکی قانونی نیرومند تشکیل داده است تا یافته های مورد نیاز مادر را به چالش بکشد و در هر مورد علیه او مبارزه کند. ”
این حکم روز چهارشنبه به دنبال محدودیت گزارش یک ساله که توسط بخش خانواده دادگاه عالی بریتانیا برداشته شد ، صادر شد.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید